خبرهای داغ:
ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق از کشته شدن ۱۶ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در اطراف منطقه تلعفر در استان نینوای این کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۵۳۵۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: هوانیروز ارتش عراق در جریان ۱۴ سورتی پرواز خود در چارچوب "تلعفر ما می‌آییم"، ۱۶ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساند.

این ستاد افزود: در این حملات هوایی همچنین دو دستگاه موتورسیکلت و یک انبار مهمات و سلاح در یکی از مقرهای داعش در اطراف منطقه تلعفر منهدم شد.

حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز یکشنبه عملیات آزادسازی منطقه تلعفر از دست گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

آزادسازی چند روستای منطقه تلعفر

فرماندهی عملیات "تلعفر ما می‌آییم" از آزادسازی چند روستای این منطقه خبر داد.

سرلشکر ستاد عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات "تلعفر ما می‌آییم" در بیانیه خود نوشت: یگان‌های لشکر ۱۵ ارتش عراق روستاهای حلاوه و ابوشکه در شرق ناحیه المحلبیه را آزاد و برافراشته شدن پرچم عراق در آنجا برافراشتند.

وی همچنین اعلام کرد: نیروهای الحشد الشعبی نیز روستای تل السمباک در شرق منطقه تلعفر را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کرده و بخش جنوبی سلسله جبال زمبر را به کنترل خود در آوردند.

این فرمانده عراقی گفت: یگان‌های پیاده نظام ارتش نیز روستاهای بطیشه، العلم، خفاجه، حلبیه العلیا و مرازیف در شرق تلعفر را آزاد کردند.

یارالله گفت: یگان‌های الحشد الشعبی همچنین جاده تلعفر به المحلبیه را نیز قطع کردند و با برافراشتن پرچم عراق، تلفات و خسارتهایی را به داعش وارد کردند.

در همین حال، نیروهای بدر از گروههای زیرمجموعه الحشد الشعبی نیز در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: سلسله جبال منتهی به کوه ساسان در شمال غرب تلعفر به کنترل درآمد.

این نیرو‌ها همچنین از خنثی سازی حمله سه عامل انتحاری سوار بر خودروهای بمبگذاری شده و کشته شدن ده‌ها تروریست داعش خبر دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها