سالانه 350 میلیارد ریال صرف جمع آوری زباله و نخاله در بندرعباس می شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: روزانه 320 تن زباله در بندرعباس جمع آوری و سالانه 350 میلیارد ریال صرف انجام این کار می شود.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۱۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛پطرس ترابی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس افزود: با مدیریت صحیح پسماند و فرهنگ سازی طرح تفکیک از مبدا در جامعه شاهد کاهش حجم زباله های شهری و در نتیجه حفظ سرمایه های ملی و منابع طبیعی خواهیم بود.


وی خاطرنشان کرد: طرح تفکیک زباله هم اکنون در شمال بلوار امام حسین در حال اجراست و نیمه دوم سال در مناطق بیشتری از شهر بندرعباس اجرا می‌شود.


وی با تاکید برضرورت ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه پسماند افزود: درخواست ما از شهروندان تفکیک پسماندهای خشک و نیمه خشک از یکدیگر و قرار دادن آن در مخزن مربوطه است.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس بیان داشت: در حال حاضر حدود 15 ایستگاه ثابت جمع آوری پسماند خشک و چهار ایستگاه سیار در بندرعباس فعالیت دارند.


ترابی ضمن تاکید بر قرار دادن پسماند تر در منزل ساعت 21 و با اشاره به عواقب گذاشتن پسماند در خارج از نوبت گفت: چهره نامناسب سیمای شهر، پراکندگی پسماند تر توسط سگ های ولگرد، گربه ها و موش ها که باعث ایجاد آلودگی و تولید بیماری در شهر می شود، از جمله این عواقب است.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کارخانه کمپوست تا 2 سال آینده در سایت دفن زباله بندرعباس به بهره برداری می رسد و در صورت اجازه محیط زیست، کارخانه بازیافت نخاله و لاستیک‌های فرسوده هم تا دو سال آینده در شمال بلوار شهید رجایی بندرعباس راه اندازی می‌شود.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات