رئیس مرکز آموزش کشاورزی حاجی آباد گفت: هنرستان کشاورزی شبانه روزی این شهرستان پس از 14سال تعطیلی به همت دولت تدبیر و امید بازگشایی و سال تحصیلی جدید مجدد دانش آموز می پذیرد.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۲۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛مصطفی جعفری حاجی آبادی اظهار کرد: سال 82هجری خورشیدی بنا به دلایلی مجوز هنرستان کشاورزی حاجی آباد بعنوان یکی از با سابقه ترین مراکز آموزشی تخصصی جنوب کشور لغو شد که دولت تدبیر و امید با راه اندازی مجدد آن موافقت کرد.


این مقام مسئول افزود: در اولین سال بازگشایی مجدد تعداد 30نفر دانش آموز پذیرش خواهیم داشت که اولویت با ساکنان روستاها خواهد بود.


جعفری حاجی آبادی یکی ازامتیازات با اهمیت هنرستان کشاورزی شبانه روزی حاجی آباد را ادامه تحصیل بدون وقفه دانش آموزان در مقاطع تحصیلی بالاتر شامل کاردانی و کارشناسی ذکر کرد.


رئیس مرکز آموزش کشاورزی حاجی آباد خاطرنشان ساخت: برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید(96-97) تعداد 30نفر دانش آموز پسر در رشته امور باغی بصورت شبانه روزی پذیرش داریم .


به گفته وی هم اکنون50نفر دانش آموز کاردانش در رشته های مرتبط با امور باغی و21 دانشجو نیز در مرکز آموزش کشاورزی حاجی آباد درحال تحصیل هستند.


طبق اطلاعات منتشره پذیرش دانشجو کاردانی و کارشناسی کشاورزی درمرکز آموزش کشاورزی حاجی آباد از توابع هرمزگان آزاد است و به دانش آموزان روستایی فاقد مسکن نیز خوابگاه و یک وعده غذای رایگان داده می شود.


دراین اطلاعات آمده است هنرستان کشاورزی شبانه روزی حاجی آباد طی سالهای 62تا 82هجری خورشیدی بعنوان یکی از مراکز آموزشی فعال و نمونه فعالیت داشت طوریکه بسیاری از کارشناسان و حتی مدرسان مراکز آموزش عالی ازجمله مدیران ارشد سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از دانش آموخته های آن هستند.


در سالهای یاد شده (62تا 82) و قبل از تعطیلی پذیرش دانش آموز از کلاس سوم راهنمایی صورت می گرفت اما هم اکنون با یک درجه ارتقا به دیپلم افزایش یافته است.


شهرستان 70هزارنفری حاجی آباد بعنوان مهم ترین قطب کشاورزی هرمزگان در 158کیلومتری شمال غرب بندرعباس مرکز این استان قرار دارد.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات