خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین:

افزایش فقر و محرومیت از بی‌توجهی مسئولین سرچشمه می‌گیرد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین گفت: افزایش فقر و محرومیت از بی‌توجهی مسئولین سرچشمه می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۳۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

سعید ناصرلویی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین، در خصوص برگزاری اردوی جهادی این دانشگاه گفت: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین متشکل از ۱۲۰ نفر از جهادگران خواهر و برادر در سه گروه ۴۰ نفری امسال کار خود را در منطقه الموت قزوین برای ۳۰۰۰ نفرجمعیت روستایی جهت محرومیت‌زدایی از 18 روستای محروم این منطقه با مرکزیت روستای دستجردسفلی با دارا بودن درمانگاه مجهز پزشکی به اجرا درآورد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
ناصرلویی افزود: محل استقرار اردوی جهادی در مرکز سلامت جامعه روستای دستجرد سفلی بود و مردم از روستاهای اطراف با وسیله نقلیه ای که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوین در اختیار جهادگران قرار داده، به این مرکز مراجعه و پس از گرفتن خدمات به محل سکونت خود منتقل می‌شدند.
وی با بیان اینکه این اردوها در ایام عید نوروز و تابستان برگزار می‌شود افزود: اردوهای جهادی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین کار خود را در تعطیلات عیدنوروز سال جاری از 4 تا 11 فروردین ماه و در تابستان از 9 مردادماه با فعالیت سه گروه جهادی متشکل از اساتید، اعضای هیات علمی، فارغ التحصيلان و دانشجویان داوطلب آغاز کرد و 26مردادماه سال جاری به کار خود پایان داد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: گروه اول را گروه شکوفه‌های سیب وگروه دوم خادم‌المهدی و گروه سوم را دانشجویان گروه بدون مرز تشکیل داده بود.
ناصرلویی با تاکید بر اینکه کار ویژه گروه‌های جهادی فرهنگ سازی دربین مردم روستا است، خاطرنشان کرد: حیطه کار درمان در دندان‌پزشکی، پزشکی، مامایی، علوم‌آزمایشگاهی، نوارقلب، تزریقات، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، آموزش بهداشت، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای متمرکز شد که طبق برآورد خدمات چند صد میلیونی به مردم روستا ارائه شد.
وی اولین هدف اردوهای جهادی را خودسازی برشمرد و گفت: این اردوها باعث می‌شود جهادگران با طعم فقر و محرومیت آشنا شوند و قدر امکاناتی که در شهر و کشور وجود دارد را بدانند و خالصانه و با تواضع به مردم خدمت کنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: وقتی به‌صورت مداوم با مردم محروم در رفت‌وآمد باشی حس غرور و تکبر از بین می‌رود.لبخند رضایتی که بر چهره مردم روستا می‌نشیند باعث دلگرمی جهادگران می‌شود.
ناصرلویی ادامه داد: با توجه با اینکه مردم این منطقه فاصله زیادی با شهر دارند و همچنین بضاعت مراجعه به پزشک متخصص و دندان پزشک را ندارند، رفع محرومیت و فقرزدایی از دیگر اهداف این اردوها به‌شمار می‌رود.
وی بیان کرد: وقتی حمایت مادی و معنوی مسئولین از اردوهای جهادی بیشتر شود به‌طور مسلم خدمات بهتر و بیشتری به مردم محروم روستاها ارائه می‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین با اشاره بر اینکه حق مردم روستانشین از بیت‌المال باید ادا شود، یادآور شد: با توجه به روندی که در شهرها وجود دارد بودجه بیشتری به شهرها اختصاص داده می‌شود و بی‌توجهی به روستاها و حتی اطراف شهرها صورت می‌گیرد و باعث به‌وجود آمدن نقاط محروم می‌شود.
ناصرلویی با انتقاد از اینکه توسط مسئولین ارشد استانی و کشوری در راستای محرومیت‌زدایی کار خاصی صورت نگرفته است، تصریح کرد: دانشجویان و بسیجیان وظیفه خود می‌دانند این خلاء به‌وجود آمده را رفع کنند.
9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار