خبرهای داغ:
با گرامیداشت یاد شهید محمدرضا خدامی صورت گرفت
یادواره «شهدا آبروی محله» با گرامیداشت یاد شهید محمدرضا خدامی در اقلید برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۴۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

یادواره «شهدا آبروی محله» به‌ منظور معرفی و تبیین راه و اهداف شهدا و ترویج آن در جامعه با حضور امام‌جمعه، برخی از مسؤولان شهرستانی، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردمی در این شهرستان برگزار شد.

امام‌جمعه اقلید در این یادواره که با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمدرضا خدامی در مقابل منزل پدری این شهید برگزار شد، اظهار داشت: امنیت، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدانی است که درراه صیانت از دین، ناموس و خاک کشور از جان گران‌مایه خود گذشتند.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی تصریح کرد: شهدا با نثار خون خود، اقتدار و عزت امروز کشور را رقم زدند به‌گونه‌ای که بدون ایران اسلامی معادلات جهانی قابل‌حل نیست و اقتدار و عظمت امروز کشور ما در سطح دنیا مطرح و زبانزد است و جهان به این واقعیت باور دارد.

در ادامه سید جلیل طباطبایی یکی از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس حفظ و تداوم راه شهیدان را وظیفه تمام مردم به‌ویژه مسؤولان دانست و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که راه و آرمان شهدا درگذر زمان و پیچ‌وخم مشکلات دنیوی به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست بنابراین باید با برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان ترویج دهیم.

طباطبایی بابیان اینکه تمام مردم در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی نقش داشتند، عنوان کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با ترفندها و توطئه‌های مختلف برای ضربه زدن به وحدت ایران اسلامی برنامه‌ریزی کرده و اقدامات بسیاری صورت گرفت اما همیشه این نقشه‌ها با وحدت، یکپارچگی و بصیرت مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی خنثی شد.

وی گفت: امروزه دشمنان از طریق فضای مجازی و ماهواره می‌کوشند تا بانفوذ بر عقاید و باورهای مذهبی مردم و ایجاد جنگ عقیده‌ای در بین مذهب‌ها و قومیت‌های مختلف، اتحاد ملت و کشور را خدشه‌دار کند ازاین‌رو باید با آگاه‌سازی و بصیرت افزایی در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان، ارتقای وحدت و یکپارچگی و تبعیت از رهبری دشمنان را درراه رسیدن به افکار و اهداف شومشان ناکام بگذاریم.

به گزارش فارس این یادواره به همت حوزه مقاومت بسیج نرجس خاتون و همکاری خانواده شهید خدامی و اهالی محله و باهدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و معرفی رشادت‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نوجوانان و جوانان و با اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی متنوع ازجمله مداحی، خاطره گویی پدر شهید خدامی و تجلیل از خانواده این شهید برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها