خبرهای داغ:

رمز موفقیت محسن حججی فعالیت جهادی و فداکاری‌هایش بود/ یادی از سرداری که سرش بر نیزه رفت

«پیچیده شمیمت همه‌جا ای تن بی‌سر، چون شیشه عطری که درش گم‌شده باشد...» سال‌ها پیش سعید بیابانکی به مناسبت ایام محرم این شعر زیبا را سرود و این روزها وصف حال جوان بیست‌وچندساله ای است که غریب اما عزت‌مندانه به تأسی از امام خود مبارزه کرد و به شهادت رسید.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۵۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

این روزها کسی نمانده که عکس لحظه اسارت محسن حججی را ندیده باشد، رشادت جوان دهه هفتادی احساسات همه را به غلیان آورد؛ مردمی با تیپ و ظاهر متفاوت اما علاقه‌مند به شهدا صلابت و غیرت این شهید و دیگر شهدای مدافع حرم و حریم اهل بیت(ع) را تحسین می‌کنند.

آیین گرامیداشت شهیدان بی‌سر، شهید عبدالله اسکندری و شهید محسن حججی و همچنین یادواره شهدای مدافع حرم شیراز غروب پنج‌شنبه با حضور خانواده شهدای ایرانی و افغانستانی در جوار شهدای گمنام دانشگاه شیراز برگزار شد.

شهادت محسن حججی به ما عزت داد

خواهر شهید عبدالحمید حسینی اولین سخنران این مراسم بود که قبل از شروع به صحبت، فرزندان قد و نیم قد شهدای مدافع حریم ایرانی و افغانستانی را صدا زد تا با حضور خود؛ به قول خودش روضه مسجلی باشند.

حسینی بابیان اینکه تا فروردین امسال 2 هزار و 100 شهید مدافع ایرانی، افغانستانی و پاکستانی داشتیم که هرکدامشان انفجار نور بودند، گفت: شهید محسن حججی با نگاه عزت مندانه و نحوه شهادتش علاوه بر قلب‌های مردم کشورمان، دنیا را نیز به تلاطم انداخت.

وی با اشاره به فیلم خداحافظی شهید حججی که بر پای پدر و مادرش بوسه می‌زند، ادامه داد: این شهید که شیر پاک و لقمه حلال خورده بود در نوجوانی با شهید احمد کاظمی آشنا می‌شود که همین ماجرا باعث تحول او شد.

این خواهر شهید دفاع مقدس به مستند شهید حججی که چهارشنبه گذشته در برنامه ثریا به نمایش درآمد نیز اشاره کرد و افزود: این مستند ابعاد فرهنگی و جهادی محسن حججی را نشان داد، فردی که در مناطق محروم فعالیت جهادی داشت و تن و فکرش را به کار می‌انداخت، اهل مطالعه بود و برای هر رده سنی کتاب معرفی می‌کرد؛ با امام‌جمعه کَل می‌انداخت تا به مشکلات محرومان رسیدگی شود.

حسینی خاطرنشان کرد: این شهید جوان، سیم‌کشی ساختمان انجام می‌داد و پول‌هایش را پس‌انداز می‌کرد تا خرج محرومین بکند و همین فداکاری‌هایش رمز موفقیت او بود تا چنین شهادتی برایش رقم بخورد.

وی با اشاره به جمله رهبری که می‌فرمایند: «آرزوی شهادت خوب است، اما هدف کار را شهادت قرار ندهید»، متذکر شد: احساس مسئولیت و انجام تکلیف بسیار مهم است که این شهید بزرگوار هم به آن پایبند بود و برای رسیدن به هدف والای خود زحمت کشید و از تمام دل‌بستگی‌هایش گذشت.

حسینی تصریح کرد: محسن حججی دو بار شهید شدن را می‌خواست، یک‌بار در راه دفاع از حرم و حریم اهل‌بیت و بار دیگر در زمان ظهور امام زمان (عج)، این جوان آن‌قدر بزرگ بود و وسعت دید پیداکرده بود که مرگ را هم به بازی می‌گرفت.

این بانو که سال 61 برادر و سال 65 همسرش به شهادت رسیده است با بغضی که تنها شاید همسران و خانواده شهدا بهتر آن را درک می‌کنند، گفت: برای یک مرد گذشتن از همسر جوان و کودک شیری و حتی نوزاد متولد نشده دشوار است اما به خاطر خدا می‌گذرند؛ بعد از 31 سال هنوز آن عشق و علاقه به شهید روزی‌طلب در قلب من زنده است و می‌دانم که او هم این احساس را نسبت به ما دارد، وقتی‌که دستی به یاری دراز می‌کنم همیشه گرمای دست همسرم را حس می‌کنم.

وی تأکید کرد: شهدا، آدم‌های استثنایی نبودند؛ شهید به دنیا نیامده بودند، برای انجام تکلیف و رسیدن به محبوب واقعی بسیار تلاش کردند.

وی بابیان اینکه شهدا زنده و حیات‌بخش هستند، تأکید کرد: جنگ حق و باطل همواره جریان دارد و تا ظهور امام مهدی (عج) که ظلم را ریشه‌کن و عدل و داد را برقرار کند، ادامه دارد و ما هم در این مسیر باید وظیفه خود را بدانیم و ادای تکلیف کنیم و بدانیم که خون شهدای ما امتداد خون‌های کربلا است.همسر شهید محمدجواد روزی‌طلب در بخش دیگر سخنان خود گفت: چند سالی بود که دلمان برای عزت مداری تنگ‌شده بود، آقایان می‌گفتند چرا مرگ بر آمریکا و اسرائیل بگوییم؟ خار شده بودیم اما محسن آمد و ما را زنده کرد.

این خواهر شهید دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهید عبدالحمید حسینی در شهرهای دیگر شناخته‌شده‌تر از شیراز است به بیان خاطره‌ای از محمد مهدوی، یکی از شهدای کانون رهپویان وصال شیراز هم پرداخت که این شهید باعلاقه‌ای که به عبدالحمید داشت در 19 سالگی به دنبال ثبت خاطرات شهید حسینی بود و بخش‌هایی از خاطرات را نیز ثبت کرده بود اما در سال 87 در حادثه تروریستی به شهادت رسید.

حسینی با اشاره به پیام منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر اینکه چرا فرزندان مسؤولان مدافع حرم نمی‌شوند، تصریح کرد: هر سَری یک لیاقتی دارد، اگر فرزندان مسؤولان به سوریه بروند پس چه کسانی روی پول‌های پدران خود غلط بخورند؟ چه کسانی با ماشین‌های لوکس در تهران دور دور کنند؟ همه ما از شهدا بخواهیم که واسطه شوند و برایمان دعا کنند.

امیری یکی از هم‌رزمان شهید اسکندری در هشت سال دفاع مقدس سخنان خود را بابیان خاطراتی از شهید عبدالله اسکندری آغاز کرد، تک‌تک جملاتش روضه‌ای بود که حاضران مراسم را به گریه می‌انداخت.

برای شهید شدن احترام و نیکی به پدر و مادر را هرگز فراموش نکنید

وی خاطرنشان کرد: شهید اسکندری چندین سال در جبهه مبارزه با دشمن بعثی نبرد کرد، بعد از جنگ هر جا کار بود ایشان حضور داشت و اذن شهادت خود را در مراسم اعتکاف گرفت و در سوریه غریبانه و باعزت همچون مولای خود امام حسین (ع) با سربریده به شهادت رسید.

حیف نیست بمیریم؟ جمله‌ای بود که تکرار می‌کرد و می‌گفت: خوشا به سعادت آن‌هایی که رمز عاشقی را بلد بودند و برای رسیدن به هدف تلاش کردند و به شهادت رسیدند.

امیری با تأکید بر احترام به پدر و مادر افزود: سفره شهادت همچنان پهن است، برای شهید شدن احترام و نیکی به پدر و مادر را هرگز فراموش نکنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در پایان این مراسم که به همت بسیج دانشگاه علوم پزشکی پردیس شهید دوران برگزار شد، از فرزندان و همسران شهدای ایرانی و افغانستانی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار