مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقه در ناحیه مقاومت الیگودرز:

نهادینه سازی فرهنگ گذشت، بستر وحدت و همدلی در جامعه است

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقه در ناحیه مقاومت الیگودرز، با اشاره به سفارش دین اسلام به اصل گذشت و آراستگی به اخلاق اسلامی، گفت: گذشت از خصلت‌های نیک اخلاقی است که بستر وحدت و همدلی است.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۵۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ حجت الاسلام علی لرستانی، در جلسه نورالمبینی پایوران ناحیه مقاومت
بسیج الیگودرز، اظهار داشت: دین مبین اسلام، درس زندگی و سعادت در دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر اصل بخشش و آراستن به اخلاق اسلامی، افزود: گذشت نسبت به بدی دیگران
از موارد مورد تاکید دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام لرستانی، با اشاره به آیه ۳۴ سوره فصلت، عنوان کرد: خداوند متعال در این آیه فرمود:: ه. اند که نیکی با
بدی یکسان نیست، و بدی را با نیکی دفع کنید و باعث رفع دشمنی (در سطح جامعه) می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سفارش دین مبین اسلام این است که بدی دیگران را با خوبی پاسخ دهید و اهل انتقام نباشید.

حجت الاسلام لرستانی، تصریح کرد: در سیره معصومین دیده شده که به خاطر این رفتار‌های پسندیده در سطح جامعه سخترین افراد را جذب خود کرده بودند.

وی با اشاره به بدی های، چون اعمال تروریست‌های تکفیری، گفت: در مقابل بدی و دسیسه‌های دشمنان کور دل اسلام مثل گروه تکفیری داعش باید با شدت و قدرت ایستادگی کرد، چرا که این بدی به دنبال نابودی اسلام ناب است، همانطور که خداوند متعال می‌فرماید: اشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم.

حجت الاسلام لرستانی، در ادامه با بیان اینکه مردم در جامعه رفتار‌های مختلف دارند، افزود: دسته‌ای از مردم دوست خود را حفظ می‌کند، دسته‌ای دوست خود را نسبت به خود بی تفاوت می‌کنند، عده‌ای دوست خود را به دشمن تبدیل می‌کنند و عده‌ای دیگر دشمن خود را به دوست تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه مراد دین از گذشت پرورش خصائص نیک در انسان هاست، بیان کرد: در آیات الهی داریم که اگر ما بدی کسی را با بدی پاسخ دهیم هیچ فرقی با او نداریم بلکه مثل او هستیم.

حجت الاسلام لرستان، خاطرنشان کرد: مراد دین مبین اسلام بر مبنای گذشت و مدارا با مردم است، چون این از خصائص انسان‌های خدامحور و مومن است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقه درناحیه مقاومت الیگودرز، با اشاره به اینکه باید توجه داشته باشیم که رفتار بد به مرور زمان از بین نمی‌رود و مسایل را کهنه نمی‌کند، ادامه داد: آثار رفتار بد در عمق روح افراد باقی می‌ماند.

وی افزود: باید سعی کنیم در فضای فردی و اجتماعی بهترین رفتار‌ها را از خود نشان بدهیم چرا که نبی مکرم اسلام (ص) با همین اخلاق‌های پسندیده بود که توانست یک انقلاب فرهنگی را در جامعه به وجود آورد.

حجت الاسلام لرستانی، خاطرنشان کرد: برای اینکه عدوات و کدورت در بین افراد جامعه اسلامی برطرف شود و یک همدلی و مودت بوجود آید باید نسبت به بدی دیگر افراد حساسیت خاصی نداشته و با نیکی کردن در این مسیر رحمت و رضوان الهی را در دنیا و آخرت کسب کنیم.

انتهای خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار