خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) با تاکید بر اینکه مردم بدانند که باید زندگی خود را با امام جامعه هماهنگ کنند. یعنی همراهی با ولایت با تمام وجود، خاطرنشان کرد: شهیدان با معرفت و عقلانیت این مسیر نورانی را انتخاب می کنند آنها امامشان را می شناسند و با او پیوند می خورند.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۸۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) استان در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید حججی در مسجد امام حسین(ع) بیرجند اظهارداشت: در بسیاری از وصیت نامه های شهدا این حدیث قدسی آمده است که می فرماید " خداوند به من لیاقت بده تا تو را بشناسم اگر تو را شناختم  پیدا میکنم و اگر تو را پیدا کردم عاشق تو می شوم و در این صورت تو عاشق من می شوی و مقام بزرگ شهادت نصیب من می شود".

وی عنوان کرد: معرفت و شناخت در مکتب ما بسیار حائز اهمیت  و اولین قدم در مسیر کمال انسانی است.

نوفرستی خطاب به جوانان که وارثان خون شهدا هستند گفت: از شهدای 15 خرداد که زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کردند، از شهدای دوران دفاع مقدس که باعث حفظ و بقای نظام و عزت ما در عالم شدند تا به امروز که شهدای مدافع حرم این فضا را جهان گیر می کنند؛ بحث شهید حرم به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری گرچه شهدای مدافع حرم غریبانه جان می دهند اما کارهای بزرگی می کنند افزود: شناخت امام راحت نیست، مقام معظم رهبری می فرمایند "یکی از رسالت های ائمه معرفی خودشان به جامعه است".

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) با تاکید بر اینکه مردم بدانند که باید زندگی خود را با امام جامعه هماهنگ کنند. یعنی همراهی با ولایت با تمام وجود، خاطرنشان کرد: شهیدان با معرفت و عقلانیت این مسیر نورانی را انتخاب می کنند آنها امامشان را می شناسند و با او پیوند می خورند.

یکی از رسالت های ما این است که حقیقت اسلام ناب را به جهان عرضه کنیم

وی با اشاره به سخن سردار سلیمانی که "خداوند گاهی برای نشان دادن عظمت موضوعی یک حادثه می آفرینند" افزود:  شهیدان زیادی بودند که در سن 13 سالگی و شاید کمتر به شهادت رسیدند ولی یک حادثه ای مانند شهادت شهید فهمیده در تاریخ ماندگار شد. شهید حججی هم برای عظمت بخشیدن این کار های بزرگ و دفاع از حرم به شهادت رسید.

نوفرستی ادامه داد: نوع شهادت بسیاری از عزیزان در عراق و سوریه اصلا قابل بیان نیست و نمی توان آنها را به تصویر کشید. مانند شهید حججی خیلی ها مقام شهادت را درک کردند اما به خاطر احساسات مردم به تصویر کشیده نشد  اما در اینجا خود جریان تکفیری داعش این را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه شهدا حقیقت اسلام ناب را  به تمام جهان نشان می دهند عنوان کرد: حقیقت اسلام ناب را که امام (ره) این پرچم دار بزرگ عالم اسلام و پس از ایشان خلف صالحش حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) و همه دلسوزان در صحنه انقلاب  از سال 41 تلاش هایی زیادی انجام شد تا این حقیقت اسلام به مردم جهان نشان داده شود.

شهدای مدافع حرم حقیقت اسلام ناب را به جهان نشان می دهند

 نماینده ولی فقیه در سپاه استان اظهارداشت: چقدر دشمنان شبکه ها، جریان ها و تلاش های مختلف را سازماندهی می کنند و نمی گذارند این حقیقت به مردم جهان نشان داده شود. شهادت شهدا حرم دارد این حقیقت را به خوبی نشان می دهد و ما به این شهدای بزرگ افتخار می کنیم.

وی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در مراسم گفت: خوش آمد میگویم به شما که مهمان شهدا هستید و مرحبا به شما مردم ولایتمدار و حامی ولی فقیه . قدردان تمام شهدای مدافع حرم و گمنام که امروز در این محفل حضور دارند هستیم. ما این لیاقت را پیدا کردیم که سر سفره شهدا مهمان باشیم.

تجلی نماینده ولی فقیه و سنگر نماز جمعه در یک فرد زمینه ساز وحدت است

نوفرستی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه و سنگر نماز جمعه وقتی در یک شخصیت متجلی است زمینه وحدت و انسجام فراهم میشود گفت:  شخصیت های معنوی هرگز خود اعلام آمادگی نمی کنند مثلا وقتی آیت الله بروجردی از دنیا رفت صد ها طلبه به در خانه  امام رفتند و زانو زدند که ما پرچم دار و جلودار می خواهیم امام نفرمودند که من جلودارم بلکه مردم باید به دنبال علمای ربانی بروند.

وی با اشاره به پیشینه نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: حجت الاسلام عبادی زحمات و تلاش های زیادی در استان انجام دادند امروز هم بهترین راه این است که شما مردم از مقام ولایت بخواهید که این استان احتیاج به وحدت و انسجام دارد با توجه به شناختی که از ایشان و خاندانشان دارم چه شخصیتی بهتر از ایشان را می توانید پیدا کنید . هرگز مقام معظم رهبری حکمی را که دادند پس نمی گیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان تاکید کرد: شما مردم باید از مقام معظم رهبری بخواهید که این فرصت را برای استان فراهم کنند و ما شاهد وحدت در نمایندگی ولی فقیه و نماز جمعه باشیم و مردم از برکات حضور ایشان بهره مند شوند.

وی افزود:  حجت الاسلام و المسلین تقوی و بزرگان دیگری مانند آیت الله سید احمد خاتمی ، علم الهدی ، رئیسی ، جنتی به این اعتراف داشتند تنها کسی که در این جایگاه امروز می تواند زمینه وحدت و انسجام را به وجود بیاورد حضرت آیت الله عبادی است. امیدواریم این زمینه فراهم بشود و در استان شاهد رشد باشیم.

نوفرستی با اشاره به نامه شهید حججی خطاب به امام رضا (ع) در آخرین زیارت ایشان در پابوسی امام رضا(ع) گفت:  این نامه بیانگر معرفت او نسبت به خدا و ولی خدا و امامان معصوم است.

متن این نامه به شرح زیر است:

 از غلام روسیاه گنهکار : سلام آقای خوبم از آخرین باری که به زیارتتان آدم چند سالی می گذرد و حال از اینکه اینجا هستم بسیار خرسندم. دفعه قبل خواسته های زیادی از شما داشتم الان به همه خواسته هایم رسیده ام از قبیل شغل، سپاه، عروسی، جور شدن زندگی که بابت همه اینها از تو ممنونم آقای خوبم.

چندروز پیش که با لباسی پاسداری به حرم تو پاگذاشتم. بسیار لذت بردم و این را از شما دارم. با ورود به سپاه دریچه جدید به روی من باز شد به حدی که اگر روزی هزار بار خدا را شکر کنم باز هم کم است.

ادامه نامه: ارباب من از لذت های دنیوی هر آنچه که باید میچشیدم را چشیدم و حال بی صبرانه مشتاق لذت اخروی هستم که نهایتش رضایت خداست این جز با معرفت امکان ندارد. معرفت و شناخت است که دل، قلم و سراسر وجود و هستی را خدایی می کند.

تو را به پدر بزرگوارت و به فرزند عزیزت و به خواهر گرامی ات قسم می دهم ضامن من شوید آقا جان دوست دارم مانند علی اکبر در جوانی شهد شیرین شهادت را بنوشم و جان ناقابل خود را فدای شما اهل بیت کنم.

ادامه نامه: فقط یک خواسته شخصی دیگر دارم که بر من منت گذار و جواز شهادتم را امضا کن. امشب شب دوشنبه است می گویند که دوشنبه ها و پنجشنبه ها نامه اعمال ما می رسد به دست صاحبمان امام زمان (عج)، مولای من تو را به مادرت حضرت زهرا قسم می دهم که شهادت نامه ام را با امضای خودت مزین کن.

آرزو دارم جواز شهادتم امشب با امضا شما به دست امام زمان برسد بدون شک با دیدن امضای شما ایشان هم امضا خواهند کرد.

در آخر نامه: گرچه سرتا پا گناهم، رو سیاهم، ضامن من باش یا رضا مانند آهو ، آقای من مرا از درگاهت نا امید نکن.

(ششم مرداد ماه سال 96 حرم مطهر امام رضا رواق الجابر ساعت 1.34 بامداد).

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها