خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

قرب‌الی‌الله باید تنها هدف اصلی هر انسان باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در نشست درس اخلاق گفت: قرب الی الله باید تنها هدف اصلی هر انسانی باشد و دیگر اهداف او نیز برای رسیدن به این مقصود باشد.
کد خبر: ۸۹۰۵۵۳۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در جمع فرماندهان و مدیران سپاه پاسداران قرارگاه منطقه ای نجف اشرف در غرب کشور اظهار داشت:  در روایتی امام سجاد (ع) نقل می فرماید که  حضرت موسی (ع) پیامبر الوالعظم  از خداوند  می پرسد که چه کسانی مقرب و اهل درگاه تو هستند و خداوند نیز شرایط این افراد را به حضرت موسی (ع) می گوید.

 

وی افزود: یکی از این شرایط نقل شده در روایت  قلب طاهر و پاک است که  هر انسانی که دارای قلب طاهر باشد از مقربان خداوند خواهد بود و تنها چنین قلبی است که واقعا خواهان نماز، روزه و مجاهدت در راه خداوند است  همانند شهید "محسن حججی"  که قلب پاک او را همگان در نگاه و رفتار قبل از شهادتش دیدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت:  شرط  بعدی  در وجود این افراد این است  که هرگاه مشاهده کنند که حرمت الهی  در حال شکستن است،  غضبناک  می شوند و می خروشند که می توان امام حسین (ع) را  مثال زد که زمانی که دید دین خداوند در حال شکستن است قیام کرد و با خون خود اسلام ناب را ماندگار کرد.

 

وی افزود: از دیگر خصیصه های  این افراد دین محوری انها در زندگی است که در هر شرایطی در زندگی فقط بر اساس دین حرکت می کنند و لحظه ای این راه قدم بیرون نمی گذارند و این چنین افرادی موفق ترین  انسانهای زمین هستند که می توان به امام خمینی (ره)   اشاره داشت که در هر لحظه ای از زندگیش در تبعید و زندان و در راس حکومت فقط  بر اساس دین خداوند حرکت می کرد.

 

آیت الله علما گفت: اهل مناجات و راز و نیاز بودن  از دیگر این شرایط عنوان شده است  که چنین افرادی همواره در حال ارتباط با خداوند هستند و در شب و روز در حال دعا و استغفار هستند.

ارسال نظرات