خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه 260 نفر از نوعروسان و پسران در آستانه ازدواج تحت حمایت این نهاد، در جهار ماهه امسال جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کرده اند، گفت: برای اهدای این تعداد جهیزیه مبلغ شش میلیارد و 398 میلیون ریال از طریق کمک های خیران، اعتبارات دولتی و مشارکت های مردمی پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۶۳۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، خالد سیار افزود: اکنون 354 نفر در نوبت دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج می باشند که کمک خیران استان را طلب می کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته خیران جهیزیه سه هزار و 975 نوعروس را با هزینه ای بالغ بر 104 میلیارد ریال تامین کردند، گفت: از خیران می خواهیم با کمک های خود کمیته امداد را در فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آسان نوعروسان و فرزندان پسر خانواده‌های تحت  حمایت بیش از پیش یاری کنند.

وی با بیان اینکه ترویج ازدواج آسان در بین مددجویان تحت حمایت از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد است، افزود: نوعروسان تحت حمایت با فراهم شدن لوازم ضروری خود راهی خانه بخت می‌شوند و خیران از طریق «طرح کوثر» می‌توانند یاریگر آنان در تأمین وسایل مورد نیاز زندگی باشند.

سیار با بیان اینکه برای 13 نفر از پسران جوان تحت حمایت کمیته امداد استان در چهار ماهه امسال کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته‌ امداد از اعطای کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت ترویج سنت‌های حسنه اسلامی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان افزود: پرداخت کمک هزینه ازدواج بخشی از خدمات کمیته امداد در کمک به ترویج ازدواج است و در کنار آن خدمات مشاوره ای  و کارگاه های آموزشی با هدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه امسال یک هزار و 621 نفر از مددجویان تحت حمایت به صورت فردی و گروهی مشاوره رایگان شدند، افزود: مهارت‌های زندگی، آیین همسرداری، بهداشت روانی و مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی از جمله مباحث مطرح شده در جلسات مشاوره فردی و گروهی بوده است.

ارسال نظرات