مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان با اشاره به اینکه احداث سد معشوره یک ضرورت انکارناپذیر برای شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت و چگنی است، گفت: عملیات ساخت سد معشوره اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۵۶۴۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ رضا میرزایی اظهارداشت: حوزه آبریز رودخانه کشکان یک میلیارد و ۶۳۶ میلون متر مکعب است که سد معشوره بر روی یکی از سرشاخه‌های این رود احداث خواهد شد.

وی افزود: درخواست لرستان به وزارت نیرو در خصوص استفاده از ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب از یک میلیاردو ۶۳۶ میلیون متر مکعب موجود برای احداث این سد بوده که طبق برنامه بقیه میزان آب در بستر رودخانه باقی می‌ماند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان؛ با بیان اینکه سد معشوره برای کنترل و مدیریت سیلاب کشکان خواهد بود، عنوان کرد: در صورت احداث سد هیچ گونه تاثیر منفی بر حق آبه‌های پایین دست نخواهد گذاشت و هدف آن تامین آب شهرستان‌های کوهدشت و چگنی و در نظر گرفتن حق آبه‌های پلدختر خواهد بود.


وی بیان کرد: در صورت احداث این سد حق آبه‌های پلدختر در پایین دست رعایت خواهد شد و اطمینان می‌دهیم این سد منشا خیر و برکت برای مردم این شهرستان باشد.


میرزایی گفت: طراحی سد معشوره براساس سیلاب‌های فصلی زمستانه و بهاره است و تاثیری بر دبی پایه رودخانه و حق آبه‌های پایین دست شهرستان‌های پلدختر و چگنی نخواهد داشت.


وی همچنین با بیان اینکه آب و سد سازی یک موضوع کاملا تخصصی است، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته متاسفانه اطلاعات نادرستی از طرف افراد غیرمطلع و غیرکارشناس در خصوص اجرایی شدن سد معشوره به مردم شهرستان پلدختر داده شده و این موضوع کشاورزان پایین دست که تنها منبع درآمدشان رودخانه کشکان بوده را نگران کرده است.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان تصریح کرد: سد بختیاری از طریق فاینانس با یک شرکت از کشور کره جنوبی و یک شرکت ایرانی ساخته در شهرستان الیگودرز ساخته می‌شود و این سد با ارتفاع بیش از ٣٧٠ متر بعنوان بلندترین سد در دنیا بوده که به سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: در لرستان هیچ مشکلی برای عملیات اجرای سد‌ها وجود ندارد و با همکاری و هماهنگی استان و وزارت نیرو سدسازی در استان صورت می‌گیرد.
 


انتهای خبر/Z
 
ارسال نظرات