انتقاد یک اقتصاددان بسیجی در گفتگو با «بسیج»:

بانک مرکزی از عملکرد مناسبی برخوردار نیست

عبدالمجید شیخی با انتقاد از عملکرد نامناسب بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی از یک مدیریت صحیح برخوردار نبوده است ؛ از اینرو تناقضات دستوری و عملکردی فراوانی در نظام بانکی کشورمان دیده می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۵۶۶۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸

 عبدالمجید شیخی اقتصاددان بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: ادغام برخی بانک ها و موسسات اعتباری نشان دهنده این است که  اقتصاد کشورمان با دو دیدگاه اقتصادی مواجه شده است اعم از اینکه اقتصاد کشورمان ضعیف است و در شکل دیگر اینکه با کمبود منابع مواجه شده ایم.

وی با انتقاد از عملکرد نامناسب بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی از یک مدیریت صحیح برخوردار نبوده است ؛ از اینرو تناقضات دستوری و عملکردی فراوانی در نظام بانکی کشورمان دیده می‌شود. سنگ بنای سوء مدیریت نظام بانکی در دولت‌های 5 و 6 نهاده شده است ؛ متاسفانه  آثار سوء مدیریت در شرایط کنونی تداوم یافته به نحوی که  نمی‌تواند سیستم اقتصادی ناسالم  کنونی را رفو کند.

این استاد دانشگاه بسیجی افزود: ادغام بانکی نشان دهنده این است که بانک‌های کشورمان نتوانسته اند در مواجهه با بحران‌های موجود، ساز و کار مناسبی را طراحی کرده باشند. از اینرو ادغام بانکی در صورتی می‌تواند مفید و ثمر بخش باشد که بتواند همچون چتری در مقابل تاثیرات منفی اقتصادی باشد و در معرض ریسک سرمایه ای یا بحران مالی قرار نداشته باشد.

این اقتصاددان بسیجی خاطر نشان کرد: ثبات مالی موثرترین گزینه در نظام بانکی است؛ عدم ثبات مالی، نظام بانکی را در یک سری عدم تعادل هایی قرار می‌دهد که به صورت دوره ای کارایی اقتصادی را تهدید می‌کند لذا ادغام بانکی در اقتصاد به مولفه هایی نیاز دارد تا شرایط لازم را ارزیابی، شناسایی و مدیریت لازم را به منظور حداکثر نمودن کارایی اقتصادی حفظ کند.

ارسال نظرات