هر چند کاهش ذخایر نفت آمریکا از کم شدن عرضه در بازار خبر می‌دهد اما آمار افزایش تولید نفت این کشور قیمت‌ها را کاهش داد و در بازار مقاومتی در برابر کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۰۵۷۰۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج، هرچند ذخایر نفت آمریکا از ماه مارس تاکنون 13 درصد کاهش یافته است اما قیمت نفت امروز به علت افزایش تولید نفت آمریکا کاهش یافت.

کاهش ذخایر نفت آمریکا نشان دهنده این موضوع است که فزونی عرضه در بازارها به تدریج در حال کاهش است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 6 سنت کاهش 52.66 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 3 سنت کاهش 48.48 دلار معامله شد.

کاهش قیمت نفت در نخستین روز کاری بازارهای جهانی در این هفته درحالی صورت گرفته است که این کالای اساسی در روز جمعه با افزایش 3 درصدی در قیمت مواجه شده بود.

به گفته تاجران، بازار با افزایش تولید نفت آمریکا تحت فشار قرار گرفت و تعدیل شد. تولید نفت آمریکا به 9.5 میلیون بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان از جولای 2015 به شمار می‌رود.

بانک بارکلیز اعلام کرد: «پیش‌بینی شده است تولید نفت آمریکا در سال 2018 روزانه یک میلیون بشکه افزایش یابد و از ماه می تا پایان امسال روزانه 850 هزار بشکه افزایش می‌یابد.»

اما با توجه به کاهش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای دومین هفته متوالی در 3 هفته گذشته که شرکت بیکر هیوز گزارش کرده است، نشانه‌هایی وجود دارد که تولید نفت آمریکا احتمالا به زودی کند خواهد شد. حفاران آمریکا در هفته منتهی به 18 آگوست، 5 دکل نفتی را خاموش کردند و در مجموع تعداد دکل‌های فعالی نفتی این کشور به 763 دکل رسید.

بانک ای‌ان زد اعلام کرد: «تعداد دکل‌های نفتی با بیشترین کاهش از ماه ژانویه مواجه است و این امر بر نشانه‌هایی که از کم شدن فزونی عرضه در بازار حکایت دارد، تاکید می‌کند.»

در عین حال، ذخایر تجاری نفت خام آمریکا از ماه مارس که بیشترین میزان را ثبت کرده بود، 13 درصد کاهش یافته است و به 466.5 میلیون بشکه رسیده است.

تحلیلگران معتقدند که علی‌رغم افزایش تولید نفت در آمریکا، کاهش ذخایر نفت این کشور نشان از این دارد که بازار با کاهش عرضه مواجه است.

به گفته تاجران، همچنین در خارج از امریکا، توقف تولید در میدان نفتی صحرا در لیبی ممکن است عرضه نفت را در کوتاه‌مدت کم می‌شود.

به گفته تحلیلگران، عواملی وجود دارد که مانع از کاهش قیمت ها شود اما این حمایت برای بالا بردن قیمت نفت چندان قوی نیست.

ارسال نظرات