نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: مسجد در اسلام همیشه دارای جایگاه خاصی بوده است چون اولین خانه ای که برای انسان بنا شد مسجد بود.
کد خبر: ۸۹۰۵۷۳۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: آبادانی مساجد نیاز به مشارکت و کمک همدیگر دارد و باید برای آبادانی مساجد به برگزاری کلاس‌های تفسیر، بیان احکام، اقامه نماز، گفتن سبک زندگی اسلامی در مساجد پرداخته شود و کسانیکه در این زمینه به مساجد رونق می‌دهند قطعا مورد لطف و رحمت الهی قرار خواهند گرفت.


سردار فلاح، جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ظهر در مرحله اول همایش ائمه جمعه و جماعات و دومین جشنواره تجلیل از ارکان برتر و مساجد برتر که به مناسبت روز جهانی مساجد و هفته گرامیداشت مساجد و روز قشر بسیج مساجد و اماکن متبرکه برگزار شد، اظهار کرد: همه‌ی شهدای ما ثمره‌ی مساجد هستند و کسانی بودند که همواره مانوس مساجد و الگوی استقامت و سلحشوری بودند.


وی گفت: مسجد، قلب تپنده‌ی هر شهر و محل تعلیم و تربیت است و انقلاب ما مدیون این مکان مقدس و سنگر است که باید این سنگر‌ها حفظ شود.


وی با بیان اینکه، اهمیت مسجد و مساجد بر کسی پوشیده نیست افزود: ۳۰ ام مرداد ماه با نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است و همواره نقش پر اهمیتی در بسیج کردن مردم داشته و دارد.



سردار فلاح با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام ظرفیتی برای تصمیم گیری و همگرایی مسلمانان بوده است تاکید کرد: مسجد قرارگاهی است که در صدر اسلام تاثیرات آن را همواره دیده ایم، چرا که نقش آن در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه بسیار مهم بود و برای احیاء تفکر توحیدی و الهی منشاء مهمی است.




به گفته‌ی وی، مساجد محل افکار عمومی جامعه است و باید همواره در طراز اسلام باشد و نقش آن پررنگ‌تر خود را نشان دهد چرا که نزدیک کردن مردم به باور‌های دینی از شاخصه‌های طراز اسلامی است.




جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، مسجد را پایگاه دین و عبودیت و منشا برکات ماندگار عنوان کرد، افزود: مسجد محور وحدت و انسجام مسلمانان و قرارگاهی برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام است.




وی عنوان کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی و فعالیت نیرو‌های انقلابی در مساجد بود و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس هم رزمندگان و بسیجیان ما در سنگر مسجد، آموزش‌های لازم را دیدند.




وی با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های جدی ما در مساجد، آگاهی بخشی، بصیرت، شناخت نفوذ و دشمن شناسی است یادآور شد: ائمه جماعت باید در مساجد، همه‌ی جوانان را جذب کنند و با توجه به حضور همه جانبه در بعد فرهنگگی باید بیداری را در جامعه افزون‌تر کنند.




در ادامه، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: مسجد جایگاه ویژه‌ای در نزد مسلمانان دارد و نخستین خانه‌ای است که برای انسان بنا شد.



وی با اشاره به اینکه وجود پیامبران و کتاب‌های آسمانی برای هدایت انسان بود، افزود: پروردگار متعال می‌خواهد انسان‌پروری کرده و خود را به بندگانش نزدیک گرداند و صفات خود را در وجود انسان تجلی کند که می‌توان گفت: مساجد در این زمینه تاثیرگذار است.


وی خاطرنشان کرد: باید انسان از رذایل پاک شود و نورانیت پیدا کند و در این راستا مسجد بهترین مکان برای پاک شدن انسان از رذایل است.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان به اهمیت آبادانی در مساجد پرداخت و یادآور شد: آبادی مساجد جدای از ذکر و عبادت کردن در مساجد در گروه علم‌آموزی است و باید تعلیم و تربیت و آموختن علم را در مساجد مورد توجه قرار داد.



آیت‌الله شاهرودی با بیان اینکه کسانیکه در راستای خرابی مسجد کار می‌کنند سعی دارند که جوانان را از مساجد دور نمایند، بیان کرد: خرابی مسجد به باز نبودن مساجد است و باید کاری کرد که مساجد ما شب و روز باز باشند.


وی اضافه کرد: آبادانی مساجد نیاز به مشارکت و کمک همدیگر دارد و باید برای آبادانی مساجد به برگزاری کلاس‌های تفسیر، بیان احکام، اقامه نماز، گفتن سبک زندگی اسلامی در مساجد پرداخته شود و کسانیکه در این زمینه به مساجد رونق می‌دهند قطعا مورد لطف و رحمت الهی قرار خواهند گرفت.


وی خاطرنشان کرد: باید با کسانیکه در راستای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان و اختلاف انداختن بین آن‌ها فعالیت می‌کنند مقابله شود و برای عمران و آبادانی معنوی مساجد و ترویج معارف الهی گام برداشت.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات