حجت الاسلام والمسلمین امینی در نشست مربیان و سرمربی نظام صالحین شاهرود گفت: روحانیت و ائمه جماعات و پایگاه بسیج یک فرصت است و نه یک تهدید و باید استفاده کرد و مدارا نمود؛ قدر نعمت بسیج را باید بدانیم و این فرصت را قدردان باشیم و بتوانیم در محله و مسجد و جامعه خود تحول ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۵۷۵۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست مربیان و سرمربیان نظام الحین بسیج مساجد و محلات سپاه شاهرود که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت دهه کرامت با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار کرد: صاحب ولادت ایام بیان می فرماید برای اینکه ایمان کامل داشته باشیم باید سنت خدا و پیامبر و اولیا را رعایت کنیم و اما سنت خداوند کتمان سِر است، خدا ستار است و کمال مومن در ایمان پرده پوشی در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی افزود: خداوند فرموده که کمال ایمان پوشاندن اسرار است و اصل معصومین که در ذیل معصومین مرزبانان دین و اعتقادات مردم هستند و یکی از ویژگی های پیامبر اکرم(ص) است اهل مدارا با مردم است و نه مدارا با انسان اهل و عاقل بلکه مدارا با انسان کج خُلق و کج فهم و یکی از وظایف ما امروز این مسئله است که مدارا کنیم مانند اهل بیت و پیامبر(ص).

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: مدارا کردن با مردم بسیار مهم است و سنت ولی صبر بر سختی هاست و سنتی که امام پیاده کند تا ایمان کامل و مستقر شود تحمل کردن سختی های بدنی و مالی و بالاتر از آن سختی های مردم است که استخوان سوز است.

وی با اشاره به آیت الله طاهری گفت: ایشان نمونه انسان انقلابی راستین و مجتهد و اهل فضل و صبر بر مردم بودند و امام راحل نیز در پذیرش قطعنامه بیان داشته اند که با خدا با آبرویم معامله کرده ام.

استادیار صالحین شاهرود افزود: اگر سه ویژگی در همه باشد ایمان کامل می شود که پرده پوشی و مدارا با مردم و صبر که مربوط به خودمان است تحمل کنیم.

وی با اشاره به بسیج و ابتکار امام راحل در تشکیل آن عنوان کرد: امام اول انقلاب خیلی چیزها آورد با اینکه مدیریت دانشگاهی نخوانده بود اما خداد در نهاد ایشان قرار داده بود و چون امام برای خدا کار می کرد برکاتی از ناحیه خدا در ایشان قرار گرفته بود و امام راحل از این ناحیه نهادهایی را تاسیس کرد که در انقلاب اثرگذار هستند مثل کمیته امداد و نهضت سوادآموزی و کمیته انقلاب.

امینی ادامه داد: یکی از نهادها تشکیل ارتش بیست میلیونی بود که در آن زمان جمعیت کشور ما 36 میلیون بود و جنگ هم نبود و اینها درس است برای همه که این عالم که در حوزه درس خوانده آنقدر مدیریت دارند و یکی از برکات امام بسیج است که برکات بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس و تا امروز برکات زیادی داشته است و انقلاب اسلامی فرصت خوبی شد برای ترویج دین خدا برای علما و روحانیون که قبل از آن وجود نداشت و این فرصت گرانبها در بحث تحصیل علم و رشد و تبلیغ و تربیت و ارتباط با جوانان که باید قدر دانست.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مسجد نیز امروز یک فرصت است گفت: امروز در کمال آرامش و آسایش و آزادی فرصت مسجد و منبر فراهم است و پایگاه بسیج در مسجد که این نیز یک فرصت است.

وی تاکید کرد: روحانیت و ائمه جماعات و پایگاه بسیج یک فرصت است و نه یک تهدید و باید استفاده کرد و مدارا نمود؛ قدر نعمت بسیج را باید بدانیم و این فرصت را قدردان باشیم و بتوانیم در محله و مسجد و جامعه خود تحول ایجاد کنیم.

استادیار نظام صالحین شاهرود  افز.د: هیئت امنا و امام جماعت و پایگاه بسیج می توانند تحولات بسیار خوب فرهنگی ایجاد کنند و باید حداکثر استفاده را کرد و با هماهنگی و همراهی بسیاری از نواقص برطرف می شود.

وی با اشاره به حضور بسیج در محله اسلامی شهید بهشتی بیان کرد: طی گزارشاتی که ارائه نموده اند فعالیت های بسیاری در محله شهید بهشتی با همکاری بسیج انجام شده است و این فرصت بسیج است که در این محله سبب این همه تحولات فرهنگی و اجتماعی و عمرانی و خدماتی شده است.

امینی اظهار کرد: می توان معلم و مربی قالی بافی از این شهرک به سایر نقاط شهر اعزام کرد و یک اشتغال خانگی اثرگذار برای بانوان ایجاد کرد و این شهرک می تواند نمونه توسعه ای برای سایر محلات شهر نیز باشد.

وی با بیان اینکه می توان مسائل اخلاقی و دینی و احکام را ترویج کرد افزود: امام جماعت تنها نمی تواند کار انجام دهد و باید با همکاری هیئت امنا و بسیج کار انجام داد و ان شالله با حضور دفتر آستان قدس در شاهرود کارهای بیشتری نیز می توان انجام داد. 

امام جمعه شاهرود تاکید کرد: هیئت امنا و پایگاه بسیج فرصتی برای امام جمعه برای جذب دینی و انقلابی و ارزشی و تاثیرگذاری در مسائل اجتماعی و سیاسی است و پایگاه بسیج به عنوان بازوی برای رفع مشکلات محله می باشد.

وی با تاکید بر این مطلبی که بسیج بازوی امام جماعت در مساجد است افزود: فرصت ها را باید قدر بدانیم و از این فرصت های گرانبها استفاده کنیم که مسئول هستیم از ما سوال می شود.

امینی با اشاره به سخن امام راحل که مسجد سنگر است سنگرها را حفظ کنیم بیان کرد: فرمانده این سنگر امام جماعت است و مدیریت فرهنگی سنگر نیز با امام جماعت است و در طرح جدید صالحین مسجد محور است و همه کارها باید با محوریت مسجد انجام شود و تمام کارها به نام دین و انقلاب و مسجد انجام شود تا ترویج فرهنگ ایثار و عالمان انجام گردد.

ارسال نظرات