رازهای موفقیت نفرات برتر کنکور از زبان خودشان؛
صابر دین پژوه، امیر حسین قویدل و ارسلان یزدچی، نفرات برتر کنکور امسال که اهل تبریز هستند در گفتگو از عوامل موفقیتشان و اینکه کلاس های کمک آموزشی تاثیر زیادی در موفقیتشان نداشتند می گویند.
کد خبر: ۸۹۰۵۷۷۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

 به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج،واژه کنکور برای تمامی خانواده ها و جوانان و حتی ملت ما سرشار از خاطرات تلخ و شیرین است. ماراتونی که در زمان های مختلف شاهد تغییرات زیاد هم در ساختار و هم در نحوه اقبال دانش آموزان بوده است. اعلام نتایج کنکور هم از دیرباز حاشیه ها و جذابیت های فراوانی داشته است. چه زمانی که نتایج توسط روزنامه اعلام می شد و همه مقابل روزنامه فروشی ها دنبال اسمشان می گشتند و چه الان که همه چیز اینترنتی شده است. ولی در تمامی این زمان ها نفرات برتری که در کنکور قبول شده اند شاخصه هایی داشتند و دارند که آن ها را از بقیه رقبا متمایز ساخته است. در این گزارش سعی کردیم برخی از جوانب زندگی و درسی نفرات برتر کنکور امسال که از تبریز هستند را بررسی کنیم. با ما همراه باشید:

صابر دین پژوه، رتبه یک رشته ریاضی و فیزیک کنکور سراسری در گفتگو با خبرنگار این سایت گفت: تلاش، مهم ترین عامل برای موفقیت در کنکور است. اعتقادی به شرکت در کلاس کنکور ندارم و به کنکوری‎ها نیز توصیه نمی‎کنم.

وی با اشاره به نقش بالای خانواده در موفقیت فرزندان افزود: پدر و مادر بنده خودشان افرادی علمی هستند و با فضای کنکور آشنایی کامل دارند. همکاری آن ها تاثیر بسیار زیادی در این امر داشت.

دین پژوه با اشاره به فعالیت بیش از اندازه مردم مخصوصا نوجوانان و جوانان در فضای مجازی گفت: بنده تا به امروز هیچگونه فعالیتی در فضای مجازی نداشتم و حتی گوشی تلفنم نیز قدیمی و از نوع جاوا می باشد. این نه تنها باعث پسرفت نشده بلکه باعث کسب موفقیت نیز شده است.

وی افزود: دانش آموزان مدارس دیگر نباید نا امید بشوند. درست است که مدرسه ما وضعیت مساعد تری در موفقیت دارد ولی هر کسی در هر مدرسه ای با تلاش می تواند موفق شود. مطالعه برای کنکور را از سال دوم متوسطه شروع کردم. ولی مطالعه‎ی جدی‎تر را از دوران پیش دانشگاهی شروع کردم و در روزهای مدرسه پنج الی شش ساعت مطالعه و در روزهای تعطیل نیز حدود 11 ساعت مطالعه داشتم.

رتبه برتر کنکور تصریح کرد: برای تحصیل در دانشگاه، علاقه ام بیشتر به رشته کامپیوتر است. فرقی نمی کند در کجا درس بخواند. مهم این است که بتوانم فرد موثری در جامعه باشم و به مملکتم خدمت کنم.

امیر حسین قویدل، نفر دوم رشته تجربی و نفر سوم رشته زبان های خارجی کنکور سراسری نیز گفت: تنها چیزی که در رابطه با کسب این موفقیت می توانم بگویم لطف خدا بود ولاغیر.

وی با اشاره به حمایت های ویژه خانواده خاطرنشان شد: خانواده نقش بسزایی در کسب رتبه برتر بنده داشتند. آن ها فضای خانه را طوری مهیا کردند تا من بتوانم به راحتی درسم را بخوانم.

قویدل نقش معلمان و مدرسه را نیز بسیار مهم تلقی کرد و افزود: امسال 3 نفر از نفرات برتر کنکور، از مدرسه ما انتخاب شدند. این نقش بالای معلمان مجرب و برتر و فضای علمی مدرسه را نشان می دهد. دانش آموزان نیز در این مدرسه رقابت سالم و جدی با هم دارند.

وی رفتن به کلاس های متعدد کنکور را برای دانش آموزان توصیه نکرد و گفت: شرکت در کلاس های متعدد و مختلف، دانش آموز را از وظیفه اصلی خود یعنی خواندن درس و تمرین باز می دارد. بنده خودم فقط در قلم چی شرکت کرده بودم و نتیجه اش را هم گرفتم.

قویدل رشته پزشکی را اولویت اول خود عنوان کرد و خاطر نشان شد: علاقه زیادی به رشته پزشکی دارم. علاوه بر آن درآمد بالای پزشکان نیز یکی از عوامل انتخاب رشته تجربی در دبیرستان بود. الان هم قصد دارم رشته پزشکی را در دانشگاه تهران انتخاب کنم.

وی در رابطه با کسب رتبه سوم در رشته زبان های خارجی افزود: قبلا در آموزشگاه کانون زبان به کلاس مکالمه زبان می رفتم و این باعث موفقیتم در این رشته شد.

ارسلان یزدچی، نفر چهارم رشته تجربی کنکور سراسری نیز گفت: دبیرستان استعداد های درخشان شهید مدنی تبریز فضای بسیار خوبی را برای درس خواندن ایجاد کرده بود و این در کسب موفقیت بنده بسیار تاثیر گذار بود.

وی 4 عامل را در کسب موفقیت در کنکور خود سهیم دانشت و گفت: مدرسه و اساتید خوب، حمایت های مادی و معنوی خانواده، موسسات و آزمون های آزمایشی و نهایتا سعی و تلاش و پشتکار فردی عوامل مهم کسب رتبه برای بنده بودند.

یزدچی وضعیت تبریز در کسب رتبه های بالای کنکور را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: امروز دانش آموزان شهرستانی این را دریافته اند که با تلاش و کوشش می توانند رتبه های بالا را کسب کنند و تبریزی ها هم این را به خوبی نشان دادند. مدارس و آموزشگاه های تبریز دارای سطح خوب علمی هستند و هر کسی با پشتکار جدی می تواند حائز رتبه برتر شود.

وی با بیان این که گوشی هوشمند ضربه‎ای به مطالعات او وارد نکرده است، گفت: گوشی هوشمند و اینترنت اگر به موقع و به درستی استفاده شوند، هیچ آسیبی به مطالعات درسی نمی‎زنند و مدیریت درست و کنترل زمان است که می‎تواند برنامه‎ی جامعی را ترتیب دهد.

نفر چهارم کنکور سراسری از انتخاب رشته پزشکی دانشگاه تهران به عنوان اولویت اولش خبر داد و افزود: با توجه به این که پدرم نیز پزشک است و اطلاعات کاملی در این حوزه دارد و مشاوره های تخصصی انجام می دهد رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب خواهم کرد.

ارسال نظرات