خبرهای داغ:
رونمایی از کتاب «فرزند کشمیر» با حضور سفیر پیشین ایران در پاکستان در فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۴۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آئین رونمایی از کتاب «فرزند کشمیر» نوشته محمدعلی جعفری به همت فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود.

 ماشاالله شاکری، سفیر پیشین ایران در پاکستان، گل‌علی بابایی، محقق، نویسنده و مستندنگار حوزه ادبیات پایداری و یحیی نیازی در مقام منتقد در این آئین حضور دارند.

آئین رونمایی از کتاب «فرزند کشمیر» چهارشنبه یکم شهریور، ساعت 17 در فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این آئین می‌توانند به فرهنگسرای تهران، واقع در ضلع جنوبی میدان المپیک،‌ خیابان ساحل، بوستان باغ نو مراجعه کنند.

فرزند کشمیر کیست؟
جدش، حاج سیدحسین قمی بود، از نوادگان حضرت موسی مبرقع‌(ع). چند قرن پیش به‌عنوان مبلغ اسلام از قم مهاجرت می‌کند به کشمیر. مزارش در روستای «سعده پوره»، جنوب غربی دره کشمیر، شده است زیارتگاه شیعیان.

پدرش، سیداحمد رضوی، که در «گلگت» متولد شده بود، در سال 1946 مهاجرت می‌کند به دره کشمیر. مسئولیت تبلیغ دین منطقه، نسل به نسل رسیده بود به او. تا اینکه مساله استقلال هند و تقسیم شبه ‌قاره پیش می‌آید. بین هند و پاکستان، سر کشمیر جنگ می‌شود. کشمیر افتاده بود دست هندوستان و «گلگت» دست پاکستان. این جنگ مانع بازگشتنش می‌شود.

خودش، سید قلبی حسین رضوی بود؛ اهل کشمیر و متولد 1944 میلادی. لیسانس ادبیات اردو و کشمیری را در سال 1970 از دانشگاه کشمیر گرفت. دو سال بعد در وزارت اطلاع‌رسانی ایالت جامو و کشمیر استخدام شد. در سال 1982 به ایران دعوت شد و در سازمان تبلیغات اسلامی شروع کرد به فعالیت فرهنگی. دو سال بعدش هم به‌عنوان طلبه دینی وارد حوزه علمیه قم شد.»

کتاب «فرزند کشمیر» با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 128 صفحه، به بهای 7 هزار 700 تومان از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها