آیت الله حسینی شاهرودی گفت: استان کردستان با وجود شهدای پیشمرگ مسلمان کرد و یادمان‌های شهدا تاثیر خاصی در زیر ساخت‌های اقتصادی و فرهنگی داشته است. حرکت راهیان نور باعث ایجاد امنیت پایدار، بهبود وضعیت اقتصادی، رونق صنعت گردشگری و تقویت بازار کار شده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۹۸۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با حضور در مرکز جهاد رسانه‌ای شهید رهبر با اشاره به نقش کلیدی روحانیون در عرصه دفاع مقدس، گفت: نقش روحانیت همواره در اوایل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن نقش ویژه و برجسته بوده است. در حرکت راهیان نور روحانیت بعنوان مروج مسائل و اعتقادات دینی بوده و باعث تبلور ارزش اسلامی و دفاع مقدس شده‌اند.


وی تصریح کرد: روحانیت نقش تطبیق ارزش‌های دینی و انقلاب را برعهده دارند که این باعث وجود بستری مناسب جهت ترویج و تاثیری گزاری مسائل فرهنگی اعتقادی در وحدت بین شیعه و سنی می‌شود. تحولی که در انسان توسط پیامبر اکرم (ص) شکل گرفت و با وجود پر برکت حضرت امام راحل این تحول گسترش یافت و نتیجه آن‌ها جانفشانی و رشادت رزمندگان اسلام جهت حفظ مملکت اسلامی شد.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان از نقش راهیان نور در وحدت بین شیعه و سنی گفت و افزود: برای افزایش وحدت بایستی ارتباط بین دو طرف بیشتر شود، هرچه که ارتباطات بیشتر و مداوم‌تر شود باعث آشنایی طرف مقابل و روحیات و اعتقادات می‌شود این کار فقط با حرکت راهیان نور شکل می‌گیرد.


وی در ادامه افزود: بیشتر اختلافات بین مذاهب شیعه و اهل تسنن در اثر ناآگاهی و عدم شناخت طرف مقابل است، ولی با حضور زائرین شهدا در قالب راهیان نور و مشاهده کردن مظلومیت استان کردستان و شهدای پیشمرگ مسلمان کرد؛ باعث از بین رفت تفکرات و اختلافات غلط می‌شود در کل ارتباط نزدیک در حرکت راهیان نور باعث تبادل فرهنگ و از بین رفتن ذهنیت‌های منفی دو طرف می‌شود.


آیت الله سیدمحمد حسینی هاشمی اشاره به تاثیرگذاری راهیان نور در اقتصاد و امنیت کردستان کرد و گفت: توجه به راهیان نور غرب و شمال غرب کشور خیلی دیر صورت گرفت، ولی با این زمان کم تاثیراتی خاص و قابل توجهی در استان کردستان صورت گذاشت. استان کردستان با وجود شهدای پیشمرگ مسلمان کرد و یادمان‌های شهدا تاثیر خاصی در زیر ساخت‌های اقتصادی و فرهنگی داشته است.


وی بیان کرد: حرکت راهیان نور باعث ایجاد امنیت پایدار، بهبود وضعیت اقتصادی، رونق صنعت گردشگری و تقویت بازار کار شده است.


آیت الله هاشمی از نقش رسانه‌ها در انعکاس حماسه راهیان نور گفت: رسانه‌های ملی و استانی در بحث راهیان نور و معرفی شهدا اقدامات خوبی انجام داده اند، ولی قابل قبول نیست چرا که شان شهدای این استان بیشتر از این همه اقدامات بوده است. خوشبختانه امروزه زمینه مناسبی و منابع سرشاری جهت نشر معارف جنگ در کردستان وجود دارد و اهالی رسانه بایستی به معرفی مجاهدات‌ها و رشادت‌های شهدای پیشمرگ مسلمان کرد بپردازند.


وی اظهار داشت: جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس بایستی از تمامی ظرفیت‌های موجود در استخراج معارف، زندگینامه و خاطرات شهدا، معرفی شهدای بومی و غیر بومی منطقه از جمله شهدای روحانی اهل تسنن استفاده شود. یکی از ظرفیت‌های معرفی شهدا بوسیله این رسانه‌ی جهادی می‌باشد که با معرفی یادمان‌های شهدا و معرفی شهدای شاخص منطقه می‌تواند نقش بسزایی در این عامل داشته باشد.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی از رسانه‌هایی که در حوزه راهیان نور کار‌های بسیار خوب و ارزنده‌ای انجام داده است مرکز جهاد رسانه‌ای شهید رهبر می‌باشد که انصافا و حقاً با تولیدات تصویری و صوتی و همچنین تولید اخبار در خصوص استان کردستان توانسته رویکرد فکری جدیدی در سطح کشور ایجاد کند.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در پایان توصیه به مردم و مسئولین کشور داشت و گفت: شهدا این مرز بوم بر ما حق دارند و بایستی با تلاش و کار مجاهدانه در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این حق را ادعا کنیم. امنیت و عزت کنونی کشور مدیون خون‌های پاکی است که جهت حفظ اسلام ریخته شده است و این خون‌ها بایستی با فرهنگ و روحیه مردم آمیخته شود که یک کشور متحد و قدرتمند را شکل دهد. از کلیه مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی تقاضا دارم که تقوا، عمل شهدایی را پیشه کار خود قرار دهند و با اقدام و عمل انقلابی بتوانند نقشی در رشد و شکوفایی سرزمین و حکومت مقدس اسلامی ایران داشته باشند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات