دومین جشنواره برترین‌های مساجد مصادف با روز جهانی و هفته گرامی داشت مساجد با حضور ائمه جماعات و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی توسط سپاه پاسداران با همکاری شورای شهر و شهرداری سقز برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۹۹۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حاج ماموستا سید حسین حسینی امام جمعه شهر سقز ضمن تبریک روز مسجد بر حضور جوانان و نوجوانان در مسجد تاکید کرد و افزود: مساجد باید پایگاه توحید در مقابل کفر، پایگاه اتحاد، انسجام و همدلی و جایگاه محبان و محبوبان الهی و محل انصاف و اقامه عدل باشد.



سرهنگ یعقوب صفاری فرمانده سپاه شهرستان سقز با تبریک روز جهانی مساجد اظهار داشت: مساجد همواره در طول تاریخ منشأ تحول و جنبش بوده‌اند و انقلاب‌های موفق از مساجد آغاز شده است.


صفاری افزود: انقلاب‌ها زمانی با شکست مواجه شدند که مساجد را رها کردند و رابطه خود را با آن قطع و یا ضعیف کردند.


وی در ادامه به ارائه گزارشی از دومین جشنواره برترین‌های مساجد شهرستان پرداخت و گفت: این جشنواره با هدف انسجام بخشی نهاد‌های مرتبط با مسجد از ابتدای سال جاری آغاز به کار کرده است و با همکاری اداراتی، چون اوقاف، تبلیغات اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بسیج به انتخاب برترین‌های مساجد اقدام کرد.



صفاری به انتخاب ۹ مدیر برتر مساجد کشور اشاره و تشریح کرد: در این راستا انتخاب مدیران برتر مساجد شامل خادم، هیئت امنا، مدیر کانون فرهنگی، امام جماعت و فرمانده پایگاه بسیج برتر می‌باشد که در این مراسم معنوی از آنان تجلیل بعمل می‌آید.



این مسئول در ادامه با بیان اینکه دو پایگاه بسیج خواهران و برادران در محل مسجد جامع شهرستان از امروز شروع به فعالیت می‌کند، گفت: بسیج باید بتواند مساجد را در معنای واقعی مسجد نگه دارد و سعی در حفظ آن با مشارکت امام جماعت کند و به برنامه‌های مختلف آن رونق دهد به نحوی که برای مردم محله از جذابیت بالایی برخوردار باشد.



در ادامه علی اکبر ورمقانی فرماندار شهرستان سقز طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از بانیان برگزار کننده این مراسم اظهار داشت: برگزاری این جشنواره‌ها در ارتقای فرهنگ قرآنی و مساجد جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.


در پایان مسجد جامع و حضرت ابوبکر صدیق بعنوان برترین مساجد، منصور محمدپور هیئت امنای مسجد پیر غزایی بعنوان برترین هیئت امنا، علی جوان پور مسجد پیرغزایی بعنوان مسئول کانون برتر، علی بستانه و عبدالله راشدیان خادم مساجد شیخ مظهر و حضرت عمر بعنوان برترین خادمین مساجد، ماموستا کرمی امام جماعت مسجد حضرت ابوبکر صدیق و ماموستاسید محمدسعید حسینی امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم و ماموستا عثمان شریفی امام جماعت روستای یازیبلاغی بعنوان برترین امام جماعت مساجد شهرستان سقز معرفی شدند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات