خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

ائمه جماعات با انجام کارهای فرهنگی جذاب جوانان رابه مساجد بکشانند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: ائمه جماعات با انجام کارهای فرهنگی جذاب، مساجد را بیش از پیش فعال و جوانان را به این عرصه وارد کنند.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۵۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در جشنواره استانی مسجد که به همت سپاه حضرت نبی اکرم(ص)در مسجد بقیه الله کرمانشاه برگزار شد، به اهمیت کار فرهنگی در مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) در تمام غزوات هرجا که وارد می شدند شروع به ساخت مسجد می کردند.

 

وی افزود: تمامی تصمیم گیری های مهم از همان صدر اسلام در مسجد صورت می گرفت گرچه مساجد به شکل امروزی ساخته نمی شد و گاهی ممکن بود حتی مسقف نباشد اما مأمنی بود برای کارهای فرهنگی که جوانان در آنجا جمع می شدند.

 

آیت الله علما مسجد را بهترین پایگاه معرفی کرد و افزود: می توان مسجد را سنگر و مرکزی برای آغاز بزرگترین اتفاقات تاریخ دانست و به همین دلیل یک مرکزیت جامع است.

 

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: روحانیون و ائمه جماعت در هر مسجدی که حضور دارند می توانند جوانان آن منطقه را حذب کنند و آنها را هدایت کرده و خط دهی کنند.

 

آیت الله علما همچنین خاطر نشان کرد: مساجد را می توان به یک مرکزی برای برگزاری بسیاری از جشن ها و عزاداریها تبدیل کرد و می توان حتی مراسمات عقد و عروسی ها را به مساجد بکشانیم.

 

وی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری را انجام فعالیت های فرهنگی بیان و تصریح کرد: در راستای همین هشدارهای رهبر می توانیم بهترین کارهای فرهنگی را در مساجد انجام دهیم و با تدبیر و مدیریت نقش اساسی در کنترل بسیاری از مشکلات را داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه افزود: اگر امروز وزرا، وکلا، استاندارها و مسئولین دارای مقام و منصبی هستند کار را از مسجد شروع کردند و تربیت شده مساجد هستند.

 

آیت الله علما انجام مراسمات مذهبی را در ارشاد جوانان موثر دانست و تاکید کرد: نباید مجالس دعا و فعالیت هیئات مذهبی را در مساجد تعطیل کنیم.

 

امام جمعه کرمانشاه افزود: امام(ره)  در یک جمله مسجد را سنگر معرفی کرد چرا که انقلاب ما از مساجد آغاز شد و شکل گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز روز همت و انگیزه است و باید با همین دستهای خالی با اتکا به خداوند متعال وارد میدان شویم و نگران نباشیم چرا که خداوند ما را یاری خواهد کرد.

 

آیت الله علما در ادامه اظهار داشت: اگر برای خدا سرمایه گذاری کنیم خدواند هزاران برابر سرمایه گذاری خواهد کرد همانطور که امام راحل با تعداد اندکی از یاران به میدان آمد و با توکل به خدا پیروز شد.

 

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) ابراز داشت: همانطور که آن امام همام فرمودند: عزت مومنین در بی نیازی از دیگران است.

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز روزی است که دشمن برای جوانان ما نقشه های شومی کشیده و با تهاجمات فرهنگی قصد براندازی اسلام را دارد و در مقابل آنها باید ایستادگی کنیم و با کار فرهنگی نقشه های آنان را نقش برآب کنیم.

 

وی در پایان از ائمه جماعات مساجد خواست تا با انجام کارهای فرهنگی جذاب مساجد را بیش از پیش فعال و جوانان را به این عرصه وارد کنند.

ارسال نظرات