خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان خبر داد

راه‌اندازی سامانه شباب در 235 نقطه از شهرستان همدان

فرمانده سپاه ناحیه همدان در خصوص راه اندازی شباب در پایگاه های بسیج، گفت: سامانه شباب در 235 نقطه از شهرستان همدان راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و بسیجیان حضور خوبی در رزمایش شباب داشتند.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۵۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

راه‌اندازی سامانه شباب در 235 نقطه از شهرستان همدانسرهنگ حسن برزگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بسیج سازندگی، بیان کرد: توزیع 5 هزار و 700 نهال مثمر و تبلیغ در زمینه کاشت درخت و برگزاری دوره های مختلف آشنایی با مباحث اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی از جمله این اقدامات است.

وی افزود: اعزام کارشناسان متخصص به روستاها برای آموزش روستاییان و پرورش دام سبک و سنگین و آموزش کشت زعفران، پروزش زنبور عسل و عرقیات و اسانس گیری به تعداد 450 نفر و صدور گواهی برای حضور در دوره‌ها و برگزاری دو نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در کانون بسیج از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه ناحیه همدان بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در خصوص طرح های محرومیت زدایی، عنوان کرد: اجرای این طرح ها با ظرفیت اردوهای جهادی منجر به تعمیر 12 مدرسه شد، همچنین ساخت و تعمیر خانه نیازمندان و احداث حسینیه و کمک به برداشت محصول و برگزاری کلاس‌های آموزشی و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم بود.

وی در ادامه در خصوص تشکیل تیم های اندیشه ورز، اضافه کرد: این تیم ها به صورت تخصصی براساس نیازهای ناحیه فعالیت می‌کنند که تاکنون 33 جلسه برگزار شده که در خصوص مباحث و مسائل بسیج نظرات خوبی اراده شده است.

برزگر با اشاره به برنامه های بسیج جامعه زنان شهرستان همدان، گفت: برنامه های «پیوند آسمانی» با موضوع ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به تهیه جهیزیه، برگزاری مراسم باشکوه جشن کوثر و گردهمایی چند هزار نفری بانوان بسیجی در هفته عفاف و حجاب با عنوان «مدافعین حریم خانواده» و برگزاری مراسم جشن 3 هزار نفری میلاد حضرت معصومه(س) از جمله برنامه‌های بسیج زنان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری کارگاه های مهارت سبک زندگی برای دختران جوان، نشست های سبک زندگی اسلامی با موضوع ازدواج و کاهش طلاق و صرفه جویی، تهیه سبد کالایی برای خانواده های نیازمند و برگزاری کلاس های مشاوره در سطح مدارس و پایگاه ها با موضوع آسیب های اجتماعی از اقدامات انجام شده بسیج زنان شهرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در خصوص راه اندازی شباب در پایگاه ها، عنوان کرد: سامانه شباب در 235 نقطه از شهرستان همدان راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و بسیجیان حضور خوبی در رزمایش شباب داشتند.

وی با اشاره به راه اندازی تالار گفتمان بسیجیان با فرمانده سپاه استان و ناحیه و پشتیبانی از تمام سیستم های رایانه ای که توسط فاوای ناحیه انجام گرفت، خاطرنشان کرد:  همچنین در مقابله با دجالواره 200 دستگاه ماهواره تحویل معاونت فاوای استان شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات