معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

برگزاری مراسم روز جهانی مساجد در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان

31 مردادماه مراسم روز جهانی مساجد در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۹۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: سی و یکم مردادماه (۳۱ مرداد) برابر با ۲۱ آگوست هر سال، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو با اشاره به اینکه هر سال همزمان با این مناسبت ملی برنامه‌های مختلفی در استان اجرایی می‌شود، افزود: با توجه به نقش کارکردی که مساجد در موضوعات مختلف دارند، از همین رو سالانه برنامه‌های مختلفی در این اماکن مقدس اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز جهانی مسجد فرصتی برای ارج نهادن به جایگاه بی‌بدیل و رفیع مسجد در فرهنگ ارزشمند اسلامی است، اظهار داشت: از همین رو تلاش می‌شود، از این فرصت برای تبیین جایگاه واقعی مساجد اقدام شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در همین راستا امسال نیز همایش روز جهانی مسجد در زنجان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این برنامه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و بسیج امور مساجد در روز 31 مردادماه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسجد مکانی است که از بدو اسلام مهمترین جایگاه برای همه عرصه‌های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی جهادی بوده است، تصریح کرد: همچنین نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بوده است که هدف از برگزاری همایش نیز تبیین چنین جایگاه‌هایی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 373 باب مسجد در استان زنجان وجود دارد، افزود: کارکرد مساجد در استان زنجان مطلوب بوده و برنامه‌های تاثیرگذاری در آنها اجرایی می‌شود.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه همایش روز جهانی مساجد نیز برای تجلیل از هیأت امنا و خادمان برتر استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این مراسم از چند خادم برتر مساجد و همچنین هیأت امنای فعال تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در همایش روز جهانی مسجد گفت: سخنرانی، تبیین نقش و کارکرد مساجد در برهه‌های زمانی مختلف، تبیین نقش بسیج و کانون مسجد برای جذب بیشتر جوانان و پرهیز از اختلاف و ایجاد حزب در مسجد از جمله محورهای این همایش است.

 

ارسال نظرات