فرمانده سپاه دهگلان در مراسم روز جهانی مساجد گفت: مسجد اولین پایگاه گسترش و نشر تعالیم اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۰۶۱۶۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲




به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم روز جهانی مساجد با حضور ائمه جمعه و جماعات، مسئولین شهرستان، هیئت امنای مساجد و فرمانده هان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در مسجد امام محمد غزالی شهرستان دهگلان برگزار شد.


در این مراسم محمد رضا حیدری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه دهگلان با اشاره به علت این نامگداری گفت: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۱ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است که در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد.



وی با اشاره به اهمیت مساجد گفت: از زمان صدر اسلام مسجد اولین پایگاه مسلمانان بوده و اولین اقدام پیامبر (ص) در هجرت به مدینه احداث مسجد بوده است.



حیدری با بیان اینکه مسجد نخستین نهاد اجتماعی است و توسط پیامبر (ص) بنا نهاده شد، اظهار کرد: پایه‌های حکومت اسلامی در این نهاد ساخته شد و اصول و مبانی اسلام از این پایگاه به مردم عرضه شد.



فرمانده سپاه دهگلان ضمن تاکید بر اهمیت مساجد گفت: در میان مسلمانان نیز مساجد به عنوان مراکز آغازین شکل گیری انقلاب‌ها و حرکت‌های مردمی در مبارزه علیه ظلم وستم به ویژه در دوران معاصر، نقش تعیین کننده‌ای داشته اند.


وی افزود: حرکت انقلاب اسلامی ایران از مساجد شروع شد و هنگامی که امام خمینی (ره) در تبعید بودند پیام‌های ایشان توسط روحانیون از مساجد به مردم اطلاع داده می‌شد.


فرمانده سپاه دهگلان با اشاره به مشکلات در بعضی مساجد گفت: متاسفانه عده‌ای درمساجد به عنوان اسلام برنامه ریزی ضد اسلامی کرده و بر علیه اسلام و دین مقدس اسلامی توطئه چینین می‌کنند که حتما باید جلو اینکار گرفته شود.


فرمانده سپاه دهگلان: در زمان صدر اسلام تاکنون اگر مساجدی بنا و اساسش برضد دین مقدس اسلام و شریعت اسلامی باشد یا تخریب و یاجلو ساخت آن گرفته شده است.


سرهنگ حیدری در ادامه با اشاره به دشمنی قوم یهود با اسلام گفت: قوم یهود دشمن دیرینه اسلام هستند و از اوایل اسلام با این دین مقدس نزاع و در گیری داشته اند و در هرجای از دنیا توطئه‌ای علیه اسلام می‌شود دست یهود در آن دخیل است.


فرمانده سپاه دهگلان ضمن تاکید بر هماهنگی و تعامل بیشتر هیئت امنا و ائمه جمعه و جماعات گفت: مساجد باید در جهت اجرای فرامین الهی و شریعت اسلامی تقویت شود و در کنار آن هم می‌توان فعالیت‌های فرهنگی در مسجد ترویج و تقویت شود.


فرمانده سپاه دهگلان از ائمه جمعه و جماعات خواست نسبت به احداث مکان فیریکی پایگاه مقاومت بسیج با فرماندهان حوزه و پایگا‌های مقاومت بسیج تعامل و همکاری داشته باشند تا فعالیت فرهنگی در آن صورت گیرد.


وی افزود: در مساجد سطح شهر مکان فیزیکی پایگاه‌های مقاومت بسیج احداث شده، اما مکان فیریکی پایگاه‌های مقاومت بسیج در روستا‌ها هنوز محقق نشده است که تعامل و همکاری ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنای مساجد در این راستا لازم و ضروری می‌باشد.


در پایان از ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنا، خادمین مساجد، فرماندههان پایگاه‌های مقاومت بسیج و دهیاران نمونه شهرستان دهگلان تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات