فرماندار هشترود:

اقدامی برای خروج زندان هشترود از داخل شهر نشده است

فرماندار هشترود در نشست بررسی مشکلات زندان هشترود گفت: چندین سال طرح خروج زندان هشترود از داخل شهر کلید خورده و زمین آن نیز آماده است ولی اقدامی در این باره صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۹۰۶۱۹۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن مستفید، افزود: زندان فعلی در کنار یک مدرسه دخترانه واقع شده که باید کارهای اقدامی خروج  این زندان امسال آغاز شود.

وی ادامه داد: در صورت خروج زندان از داخل شهر و ساخت زندان استاندارد جدید می توان با ارائه برنامه های فرهنگی و تربیتی بهتر و مناسب تر، شرایط بازگشت سعادتمندانه زندانیان را به جامعه فراهم کرد.

 فرماندار هشترود کمک به خانواده‌های زندانیان را برای حل مشکلاتشان ضروری دانست و افزود: خانواده‌های زندانیان نباید نبود آن ها را در جمع خانواده احساس کنند و این امر با رسیدگی و حل مشکلات آن ها صورت می‌گیرد.

معاون اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان شرقی هم گفت: خدمات مراکز مراقبت بعد از خروج می تواند موقعیتی را مهیا کند تا از طریق آن و با هدایت و کنترل و همچنین ایجاد اشتغال مددجویان در زمان پس از آزادی و در کوتاه ترین زمان، مددجو با جامعه ارتباط عاطفی و کاری برقرار کرده و موجب ماندگاری دایمی آزادشدگان در جامعه شود.

ایرج قیصرنژاد افزود: اجرای دقیق مبحث کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان ها و اجرای فرآیند اصلاح و تربیت، افزایش توانایی‌های مددجویان با استفاده از آموزش های فنی و حرفه‌ای و دریافت مدرک و گواهی اشتغال در داخل زندان ها از مهم ترین موارد است.

قیصرنژاد آماده سازی بسترهای مناسب و تغییرهای رفتاری مخرب مجرمان را به عنوان یکی از وظایف اصلی سازمان امور زندان‌ها دانست و افزود: با حضور زندانیان در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در محیط زندان‌ها بسترهای مناسب برای بازگشت آن ها به آغوش جامعه و خانواده و البته کاهش آسیب اجتماعی، مهیا می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار