دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:
دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه نقشه راه آموزش و پرورش باید از مسیر سند تحول بگذرد، گفت: سیاست‌های کلی سند ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و شاه‌بیت آن، تربیت اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۰۶۳۲۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در دومین جلسه کارگروه پیگیری مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب از آموزش و پرورش که به همت بسیج فرهنگیان قم برگزار شد، اظهار داشت: اولین سخنرانی اختصاصی مقام معظم رهبری پیرامون آموزش و پرورش در سال 84 بود و سال‌های بعد نیز موضوعاتی مثل آموزش زبان انگلیسی در مدارس و خطر تبلیغ فرهنگ غربی در بین دانش‌آموزان، از سوی معظم له تکرار شده اما برای آن اقدامی نشده است.

وی با تأکید بر اینکه برای دنبال و اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب باید به دور از تعلقات، تلاش وافر کرد، افزود: اگر اخلاص در کار باشد قطعاً به نتیجه می‌رسیم زیرا خداوند کریم در آخرین آیه سوره عنکبوت «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» را وعده داده است.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل کمیته پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش در این وزارتخانه، خاطر نشان ساخت: کار فرهنگی کُند اما فراگیر و تصاعدی است و لذا باید مطالبات و رهنمودها را به برنامه و فرهنگ تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه سند تحول، قانون اساسی آموزش و پرورش است، ابراز داشت: این سند، فصل مشترک مردم و حاکمیت است و اگر حوزه‌های علمیه و بسیج و دیگر دستگاه‌ها و نهادها بخواهند با آموزش و پرورش تعامل کنند، باید سند تحول و ظرفیت‌های آن را به خوبی بشناسند.

وی با تأکید بر اینکه نقشه راه آموزش و پرورش باید از مسیر سند تحول بگذرد، عنوان کرد: سیاست‌های کلی سند ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و شاه بیت آن، تربیت اسلامی است و تحقق آن، فرصت‌های خوبی را برای سازمان‌ها و نهادها فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه دشمنان علیه اعتقادات و ارزش‌های الهی، اضافه کرد: دشمن با تمام توان خود برای تغییر ذائقه جوان‌های ما دست به کار شد اما از دل ناهنجاری‌ها، ستم‌ها و تبلیغات ضد ارزش دشمن و خودباختگی برخی افراد در مواجهه با مسئولان خارجی، جوانی مثل شهید «محسن حججی» پیدا شد که با شهادت مظلومانه خویش، جامعه را تحت تأثیر قرار داد و نقشه‌های دشمنان را خنثی و بی‌اثر کرد.

وی با بیان اینکه باید برای احیای ارزش‌ها تلاش کنیم و در این راه از قرآن و اهل بیت(ع) و ارواح مطهر شهدا استعانت بطلبیم، گفت: ان شاء‌الله قدردان شهدای عزیز باشیم و رضایت را در چهره مبارک امام زمان(عج) ببینیم که نشانه آن، عمل به رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب و رضایت ایشان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات