فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: شهید حججی نمونه بارزی از افراد مخلص تربیت شده و پرورش یافته در نیروی مقاومت بوده که با شهادت خود بار دیگر خون تازه‌ای در رگ‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جاری کرد.
کد خبر: ۸۹۰۶۳۹۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
سرهنگ ماشالله بازگیر در گفت‌وگوی مفصل با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج در لرستان، بیان داشت:ماموریت نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه خرم‌آباد شامل دو بخش بوده که یک بخش آن به مطالبات سازمانی بر می‌گردد و این حوزه عبارت است از جذب نوجوانان و جوانان، و آموزش عقیدتی، نظامی، تربیت کردن و حفظ انسجام که با توجه به برنامه‌های سال تمامی این اقدامات در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام می‌شود.


وی دومین مأموریت نیروی مقاومت بسیج را انقلابی‌گری برشمرد و افزود:این موضوع یعنی در تمام عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی امنیتی، دفاعی با ظرفیت‌هایی که داریم موضوعات را رصد، و راه را مشخص کرده و با توجه به ظرفیت‌ها بهترین راهکا‌رها را انتخاب و اجرا می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد تصریح کرد: به عنوان نمونه در عرصه فرهنگی و در راستای مقابله با معضلات فرهنگی که دشمن با عناوین مختلف ورود پیدا کرده، اکنون راهبرد حلقه‌های صالحین در حال اجرا است.


وی خاطرنشان کرد: به معنای دیگر در راهبرد حلقه‌های صالحین، با سازماندهی بسیجیان از منابع همیشه ماندگاری همچون قرآن، احکام، احادیث، راهبرد‌های ولایت و وصیت نامه شهدا استفاده می‌کنیم که خروجی این نوع اقدامات را می‌توان به وضوح در جامعه مشاهده کرد.


بازگیر شهید حججی را نمونه بارز بسیجی تاثیر پذیر از نیروی مقاومت دانست و گفت: نمونه بارز یک نیروی بسیجی شهید حججی است که در حقیقت رویش نیروی مقاومت شهرستان نجف‌آباد بوده و در اردو‌های محرومیت زدایی شرکت کرد و به این صورت پرورش یافت چنانکه در تصاویر منتشر شده از ایشان به وضوح می‌توان پیشتازی این شهید والا مقام در مسائل مختلف را مشاهده کرد و باید تاکید کنیم که این شهید والامقام در نیروی مقاومت تربیت و در مرز عراق و سوریه به ثمر رسید.



وی اظهار داشت: به بیان دیگر شهید حججی نمونه بارزی از افراد مخلص تربیت شده در نیروی مقاومت بوده که با شهادت خود بار دیگر خون تازه‌ای در رگ‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جاری کرد.



بازگیر به عملکرد سپاه ناحیه خرم‌آباد در چند سال گذشته اشاره و عنوان کرد:سال ۹۱ به عنوان فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد جهت اجرای ماموریت‌های سازمانی بسیج انتخاب و مشغول به کار شدم که خوشبختانه در سال‌های گذشته به صورت مکرر شاهد موفقیت سپاه ناحیه مقاومت خرم‌آباد در عرصه‌های مختلف هستیم.



وی توکل و یاری جستن از خداوند را عامل اصلی موفقیت‌های کسب شده سپاه خرم‌آباد در این مدت دانست و افزود:عامل دیگر موفقیت سپاه ناحیه خرم‌آباد را باید وحدت کارکنان، همکاران، پاسداران و بسیجیان دانست که در اجرای مأموریت‌های مختلف خود جدی بوده و این مأموریت‌ها را به نحو احسنت انجام می‌دهند.



فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد ادامه داد: از سوی دیگر برای موفقیت از تجربیات هیئت رئیسه سپاه استان و صاحب نظران این عرصه به خوبی استفاده کرده‌ایم.



وی تصریح کرد:چهارمین پارامتر برای موفقیت را باید تامل در سه حوزه فرماندهی، نمایندگی، ولی فقیه و حفاظت اطلاعات دانست که هر سه مجموعه تاکنون با برای یک هدف مشترک از تمام ظرفیت خود استفاده کرده‌اند.


بازگیر یکی دیگر از عوامل موفقیت سپاه ناحیه خرم‌آباد را استفاده از دانش روز برای آموزش و سایر اقدمات دانست و عنوان کرد: برای انجام دادن هرگونه دستورالعمل در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، نظامی، سیاسی و اقتصادی، پنج شاخص همچون درک درست و مناسب از مأموریت، سازماندهی مناسب، ارائه آموزش‌های مورد نیاز به افراد سازماندهی شده برای انجام مأموریت‌های خود و کنترل کردن نیرو‌های عمل کننده برای انجام دادن دستورات مورد نیاز مد نظر بوده است.


وی اظهار کرد: تمامی این اقدامات باعث شده که از سال ۹۱ تا سال ۹۶ رتبه اول ناحیه مقاومت بسیج برتر کشور از آن ناحیه مقاومت خرم‌آباد شود.


فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: هر ساله توسط فرمانده کل سپاه در جشنواره مالک اشتر مورد تشویق قرار گرفته‌ایم که به عنوان نمونه در سال ۹۳ گردان امام علی سپاه ناحیه خرم‌آباد به عنوان بهترین گردان امنیتی کل سپاه کشور مورد تشویق قرار گرفت.


وی افزود:این موفقیت به صورت مکرر ادامه یافته و امسال نیز توانستیم رتبه برتر جشنواره مالک اشتر را به خود اختصاص دهیم.


بازگیر عنوان کرد: تجربه نشان داده اگر کسی می‌خواهد به موفقیت‌های مورد نیاز خود برسد باید با نیرو‌های همکار در ارائه هرگونه اقدامی، ابتدا از نظر معنوی هدف مورد نظر را ارزیابی نموده و ماموریت را قبول

کنند، چون کاری که برای خدا باشد حتما سرانجام به موفقیت خواهد رسید چنانکه در هشت سال دفاع مقدس آنچه که ما را در مقابل دشمن سرسخت پیروز کرد معنویت جوانان مومن و دلیر ایران اسلامی بود.





وی تصریح کرد:امروز در حال صادر کردن انقلابمان به کشور‌های مختلفی اعم از یمن، سوریه عراق و لبنان هستیم و می‌بینیم دشمن از تفکر معنوی بسیجیان ما می‌ترسد کمااینکه از نظر آموزش نظامی دشمن دارای آموزش‌های بلند مدت و تجهیزات مدرن است.


فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد بیان کرد: بار دیگر می‌گویم شهید والامقام حججی در نیروی مقاومت تربیت شد در نیروی زمینی سپاه قبولی را از خداوند دریافت کرد و به شهادت رسید.

وی در پایان ابراز داشت:شهدا ره صد ساله را یک شبه طی می‌کنند، بیاییم هم قسم شویم که همانند حججی‌ها به ثمر برسیم.

انتهای پیام/Z

مصاحبه کننده:خبرنگار افتخاری بسیج علی عبدلله زاده
ارسال نظرات