مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان:

امروزه با پرداختن به ظواهر مساجد از علت عدم حضور جوانان در این مکان های مقدس غافل شده ایم

امروزه با پرداختن به ظواهر مساجد از مباحث معنوی و علت عدم حضور جوانان در این مکان های مقدس غافل شده ایم، البته ظاهر و تمیزی مسجد در اسلام سفارش شده اما نه اینکه به زیبا سازی مساجد بپردازیم و از حضور جوانان و مردم در آن غافل باشیم.
کد خبر: ۸۹۰۶۴۲۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان در مراسم همایش ائمه جمعه و جماعات در مسجد باب الحوائج ماهنشان ضمن گرامیداشت روز مسجد به آباد سازی آن گفت: اگر مساجد با حضور مردم و جوانان آبا نباشد، آسیب های اجتماعی از جمله، طلاق، اختلافات، امراض روحی و روانی، جرائم   در جامعه بیشتر می شود.

حجت الاسلام فتحی افزود: مسجد پایگاه،  الهی، پرهیزکاران، یاران خدا است که در آن مباحث و مطالب عبادی و سیاسی مطرح می شود.

وی با بیان اینکه قرآن در آیات مختلف از جمله در سوره توبه به اهمیت و حضور در مساجد اشاره کرده است، اظهارداشت: اگر همین قران کریم را همراهی کنیم و در زندگی خود بر اساس الگوها و مباحثی که در ان مطرح شده حرکت کنیم، تمامی کارها به شرطه ها و شروطه ها درست می شود.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه زنجان با بیان اینکه مساجد را باید با حضور جوانان زیبا کرد، گفت: امروزه با پرداختن به ظواهر مساجد از مباحث معنوی و علت عدم حضور جوانان در این مکان های مقدس غافل شدند، البته ظاهر و تمیزی مسجد   در اسلام سفارش شده اما نه اینکه به زیبا سازی مساجد بپردازیم و از حضور جوانان و مردم در آن غافل باشیم.

حجت الاسلام فتحی با بیان اینکه مسجد مرده وقتی مرده است که کسی در آن رفت و آمد نکند و وقتی مسجد مرده باشد آن جامعه هم مرده به حساب می اید، اظهارداشت: این فکر ناب شیعه با تاسی از قران و اهل بیت است که مکان های مقدسی از جمله مساجد را زیبا و زنده می کند، اگر کسی مساجد نیاید از فکر ها و ایده های آنان نمی شود استفاده کرد.

وی با اشاره به آیات و روایات قرآن کریم، افزود: اولین شرط حضور در مسجد، ایمان به خدا، یاد قیامت، اقامه نماز،  دادن زکات و خمس و ترس از خداوند متعال است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد،  گفت: مسجد مرکز تصمیم گیری های سیاسی و حکومتی است که رفته رفته از این مسائل دور می شویم و شخصیت هایی که مخالف اسلام و انقلاب هستند، پی به جایگاه مسجد بردند  و با تصمیمات و برنامه های می خواهند مباحث سیاسی را از دل مساجد دور کنند .

حجت الاسلام فتحی اظهارداشت: اکثر تصمیمات سیاسی پیامبر اسلام (ص)  هم در مسجد انجام می شد بنا براین رویکرد فرمانده سپاه کشور هم مسجد محور کردن برنامه های بسیج است، کارکردهای بسیج باید در مسجد باشد، نماز جمعه که یکی از موضوعات مهم و مباحث عبادی و سیاسی است باید توسط مردم و بسیج تقویت شود.

وی افزود: مسجد محل دادگستری و حل و فصل دعاوی ها و اختلافات است، همین شهداهایی که از انقلاب و اسلام چه در زمان جنگ تحمیلی و چه امروزه مدافعین حرم تربیت یافته هایی از مساجد هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان گفت: مسجد محل رفع مشکلات اجتماعی در جامعه است، امام علی (ع)  سائل را در مسجد با اهدا انگشتر خود یاری کرد.

حجت الاسلام فتحی اظهارداشت: سعی کنید مساجد اضافه خارج از جمعیت یک منطقه نسازید، روحانی ها امروزه مظلوم واقع شدند آنها را نباید در مساجد و نماز های جماعت تنها گذاشت، تلاش شود جوانان را جذب مسجد کنید، هیئت امناها از حضور جوانان استفاده کنند، نظافت و تمییزی در مساجد رعایت شود، با حرکت های عالمانه و همکاری و وحدت بین جوانان و هیئت امنا و فرماندهان پایگاهها برنامه ها را مسجد محوری و جوان پسند انجام بدهید تا بتوان پرچم اسلام را به دست صاحب اصلیش رساند و شرمنده شهدا نشد.

ارسال نظرات