کارشناس طب اسلامی در جمع دانشجویان جهادگر با اشاره به تناقضات فراوانی که در مقالات پزشکی وجود دارد افزود: این علم که عملاً بر مبنای تجربیات و فرضیات است نمی تواند قابل اعتماد باشد.
کد خبر: ۸۹۰۶۴۶۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، صالحی کارشناس طب اسلامی در جمع دانشجویان جهاد گر فعال در عرصه بهداشتی و درمانی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها صورت گرفته متون و مقالات علمی پزشکی هر چند سال یکبار نظریات موجود در مقالات گذشته را به طور کلی رد می‌کنند اظهارداشت: اگر مقالات و مطالب پزشکی امروز را جمع آوری کنید و آن‌ها را با مقالات پنج سال گذشته مقایسه کنید خواهید دید که مطالبی عنوان می‌شود که کاملا خلاف هم هستند و همدیگر را رد می‌کنند.

این کارشناس قرارگاه پیشرفت و آبادانی با اشاره به این که این تناقضات به خاطر این است که در اصل چیزی به نام "علم" پزشکی وجود ندارد افزود: انچه به عنوان علم پزشکی شناخته می‌شود بر اساس تجربیات و فرضیات است و در یک صفحه از کتاب پزشکی کلمات شاید، احتمالا و ممکن است فراوان به چشم می‌خورد که صحتی بر این ادعا است.

وی با تاکید بر اینکه تجربیات نمی‌تواند سعادت انسان را تضمین کنید افزود:علمی که نزد ائمه اطهار بوده و از جانب آن معصومین نقل شده، علمی الهی و قابل اعتماد است که امروز از آن غافلیم.

صالحی تصریح کرد: متاسفانه طی چندین سال گذشته توصیه‌های ائمه اطهار در زمینه طب و تغذیه نادیده گرفته شده و به تبع آن تغییر سبک زندگی مردم و نادیده گرفته‌های آموزه‌های دینی به خصوص در طب و تغذیه، سلامت جامعه را باه خطر انداخته است.

این کارشناس طب اسلامی با تاکید بر اینکه عادات غذایی نقش مهمی در سلامت دارند بیان داشت: استفاده از روغن‌های صنعتی و مصرف بی رویه افرودنی‌ها و جایگزین کردن فرآورده‌های صنعتی و شیمیایی به جای محصولات محلی و ارگانیک عمده دلیل بیماری‌هایی هستند که بخش عظیمی از جامعه امروز ما درگیر آن هستند.

وی در ادامه بر ضرورت استفاده از آموزه‌های دینی و قرآنی در طب و تغذیه تاکید کرد و افزود: ترویج این آموزه و آموزش صحیح اقشار مختلف جامعه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در اصلاح سبک زندگی مردم داشته باشد.

گفتنی است در این کارگاه دانشجویان جهادگر مطالب متنوعی پیرامون طب و تغذیه در اسلام فراگرفته و همچنین با نحوه تکمیل پرسشنامه در نظر گرفته شده برای اردو‌های جهادی در حوزه طب و تغذیه و ترویج سبک زندگی اسلامی در روستا‌ها آشنا شدند.
ارسال نظرات