رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: 135 زوج در آستانه ازدواج اردکانی در دوره های آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.
کد خبر: ۸۹۰۶۴۷۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، امیر ولی عضدزاده ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گفت: از نیمه فروردین امسال تاکنون 135 زوج در آستانه ازدواج در قالب 8 کارگاه در دوره های آموزشی پیش از ازدواج این اداره شرکت کرده اند.
وی افزود: دوره های آموزشی پیش از ازدواج شانزده ساعت می باشد و زوج ها در این دور با مهارتها و شاخصه های صحیح انتخاب همسر و آموزههای لازم برای زندگی آشنا می شوند.
رئیس اداره بهزیستی اردکان تصریح کرد: گذراندن دورههای شانزده ساعته آموزشهای پیش از ازدواج برای ثبت عقد در دفترخانههای ازدواج اجباری است و تا زمانی که زوجین این دوره را طی نکنند امکان ثبت عقد آنها در دفاتر ثبت ازدواج میسر نیست.
وییکی از دلایل عمده طلاق‌ و خشونتهای موجود در خانوادهها را نداشتن مهارتهای اجتماعی افراد در زندگی عنوان کرد و گفت: فراگیری آموزش های مهارت زندگی توسط زوجین از جمله ضرورت های کاهش آسیبهای اجتماعی در خانوادههاست.
گفتنی است که طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج طی یک تفاهمنامه چهارجانبه با همکاری بهزیستی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دفاتر ازدواج و طلاق و مراکز مشاوره بهزیستی اجرا میشود.
ارسال نظرات