خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: در چهار ماهه ابتدای امسال ۴۸ نفر در تصادفات در استان کشته شدند که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش تلفات انسانی را شاهد بودیم.
کد خبر: ۸۹۰۶۴۸۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابوالفضل جمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به ایمن سازی محور‌های مواصلاتی استان قم اظهار کرد: برخی از افراد به حریم جاده‌های استان تجاوز کردند که این مساله برای ایمنی جاده‌ها مشکل ساز بود و در این راستا اقداماتی را انجام دادیم و موفق بودیم.

وی ادامه داد: در حال مجهز کردن تمام جاده‌ها در استان قم به دوربین‌های کنترل سرعت هستیم، همچنین در هر ۲۵ کیلومتر از محور‌های استان قم یک مجتمع بین راهی استاندارد وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم افزود: اتوبوس‌ها را در استان به یک نرم افزار تجهیز کردیم که تمام فعالیت‌های راننده را ثبت و ضبط می‌کند و این اطلاعات توسط پلیس و اداره جاده‌ای رصد می‌شود، استفاده از این نرم افزار موجب شد که دیگر اتوبوس‌ها در پلیس‌های راه توقف نداشته باشند.

جمالی با اشاره به احداث قرارگاه پلیس راه استان قم اظهار کرد: احداث این قرارگاه تقریبا تمام شده است و امسال از قرارگاه پلیس راه استان قم بهره برداری خواهد شد، همچنین به دنبال جابه جایی پلیس راه سلفچگان به مکان دیگری هستیم و زمین لازم برای این طرح تصاحب شده است.

وی ادامه داد: تردد در محور‌های استان قم در چهار ماه ابتدایی امسال ۱۵ میلیون وسیله نقلیه بوده است و نسبت به سال گذشته رشد ۱۱ درصدی را شاهد بودیم. خوشبختانه تلفات انسانی در تصادف‌ها در استان قم کاهش داشته است، در چهار ماهه ابتدای امسال ۴۸ نفر در تصادفات در استان کشته شدند که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش تلفات انسانی را شاهد بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم افزود: این اداره کل در هفته دولت افتتاحی ندارد. نگهداری پاسگاه‌های پلیس راه بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و این اداره ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها را هم بر عهده دارد.

جمالی در پایان با اشاره به احداث پل‌های عابر پیاده در استان قم خاطرنشان کرد: ۲۵ پل عابر پیاده در استان احداث کردیم و امسال احداث چهار پل دیگر در دستور کار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها