خبرهای داغ:
مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به تردد روزانه ۳۰ رام قطار باری از ایستگاه قم گفت: روزانه ۵۰ رام قطار مسافربری نیز از ایستگاه قم و محمدیه کار جابجایی مسافران به شهر‌های مختلف را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۰۶۴۹۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن اعتماد ظهر امروز در نشست خبری با تأکید بر موقعیت ویژه‌راه آهن قم در شبکه ریلی کشور اظهار داشت: راه‌آهن قم در سه‌راهی مهم ریلی کشو قرار دارد، که ۲ مسیر به تهران، یک مسیر به اصفهان و یک مسیر به سمت جنوب است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به تردد روزانه ۳۰ رام قطار باری از ایستگاه قم افزود: روزانه ۵۰ رام قطار مسافربری نیز از ایستگاه قم و محمدیه کار جابجایی مسافران را انجام می‌دهد.

وی بابیان اینکه ایستگاه راه‌آهن قم سومین ایستگاه پرترافیک کشور است، گفت: روزانه ۵ هزار نفر از طریق خطوط ریلی قم وارد و خارج می‌شوند، ۱۴ رام رفت‌وبرگشت به مقصد قم، ۸ رام رفت‌وبرگشت به تهران و ۶ رام رفت‌وبرگشت به مشهد است.

اعتماد در پاسخ به انتقادات درباره مشکلات مسافران در ایستگاه محمدیه خاطرنشان کرد: مشکلات این ایستگاه برای ما هم زجرآور است، در این راستا طرح زیباسازی و نوسازی، بازسازی سکوی ۲ ایستگاه و سرویس‌های بهداشتی آن در دستور کار بازسازی و نوسازی قرارگرفته است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم در ادامه به برنامه‌های هفته دولت اشاره کرد و افزود: اتصال ۲ خط قم-مشهد بااعتبار ۳۲ میلیارد تومان، بهره‌برداری از ساختمان آموزش و تحقیقات راه‌آهن قم با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، راه اندازی شبکه داخلی اینترانت در ۲ ایستگاه قم و محمدیه و نیز بهره‌برداری از ۲ زیرگذر عابر پیاده در خروجی‌های ایستگاه قم- ساوه از مهم‌ترین طرح‌های هفته دولت است.

صبوری با تأکید بر اینکه ازنظر قانونی عبور از خطوط ریلی ممنوع است، اظهار داشت: دیوارکشی حریم ریلی ایستگاه‌های قم و محمدیه هرکدام با اعتبار یک میلیارد انجام‌شده است و این آمادگی برای امتداد این دیوار وجود دارد.

وی اتصال خطوط ریلی قم به گمرک و شهرک صنعتی را از اقدامات مؤثر استان در بهره‌گیری از ظرفیت خطوط ریلی برشمرد.
ارسال نظرات