مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در اجرای فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در سالجاری بیش از 216 هزار رأس دام سنگین تحت پوشش این واکسیناسیون قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۹۰۶۵۲۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی این اداره کل، امیرحسین بهداد ، اظهار داشت: فاز اول طرح واکسیناسیون رایگان دامهای سنگین بر علیه بیماری تب‌برفکی در سالجاری با استفاده از توان بخش دولتی در جریان تیر و مرداد انجام و به پایان رسید.
وی افزود: در این طرح بیش از 28 هزار رأس گاو و گاومیش در 318 واحد صنعتی و نیمه صنعتی، و قریب 188 هزار رأس گاو و گاومیش نیز در 691 روستای سطح استان در مقابل بیماری تب‌برفکی واکسینه شدند.
بهداد ضمن قدردانی از همکاری دامداران و روستائیان با اکیپ‌های واکسیناسیون گفت: با انجام این واکسیناسیون ایمنی دامهای سنگین واکسینه شده در برابر این بیماری تأمین شده و از شیوع بیماری تب‌برفکی در استان پیشگیری خواهد شد.
وی در خصوص ضوابط بهداشتی که دامداران بایستی جهت پیشگیری از بروز بیماری تب‌برفکی مد نظر داشته باشند، گفت: ضد عفونی نمودن جایگاه‌های نگهداری دام، جدا کردن دام‌های بیمار از دام‌های سالم و عدم جابجایی دام بدون هماهنگی دامپزشکی از جمله اقدامات موثر در جهت کنترل و پیشگیری این بیماری می‌باشد.
بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیر دار در دام‌های زوج سم از جمله گونه‌های نشخوارکنندگان اهلی نظیر گاو، گاومیش، گوسفند و بز است که سبب کاهش شدید تولیدات دامی (گوشت، شیر و ...) و به تبع آن بروز خسارات اقتصادی به دامداران می‌گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها