خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۰۶۵۹۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مرتضی ضیائی نسب جوان نخبه بسیجی، دانش آموز رشته ادبیات و علوم انسانی در مدرسه نمونه تربیت بیرجند که به لطف خدا موفق به کسب رتبه 2 منطقه دو و 8 کشوری در کنکور سراسری سال 96 شده است.

متن گفتگوی خبرنگار بسیج با این جوان نخبه بسیجی به شرح زیر است:

خبرنگار بسیج: رمز موفقیت شما چه بود و چطور به این موفقیت رسیدید؟

ضیایی نسب: تلاش و توکل به خدا و توسل به معصومین علیهم السلام به ویژه امام رضا(ع) به موفقیت بنده کمک شایانی کرد. رتبه هشتم را به نیت امام هشتم کسب کردم و از این جهت خیلی خوشحالم.

یکی از دبیران ما آقای رضایی گفت "شما فقط به نیت امام زمان درس بخوانید و تلاش را سرلوحه کار خود قرار دهید تا به موفقیت برسید".

من از سال دوم دبیرستان از ساعت کم به زیاد شروع به برنامه ریزی برای درس خواندن کردم. متاسفانه در دو سال اول کمی ضعیف کار کردم اما خدا را شکر در سال آخر تلاش زیادی کردم و به لطف خدا به این موفقیت رسیدم.

علاقه ای که به رشته خودم داشتم هم تاثیر زیادی در موفقیتم گذاشت.

رتبه هشتم را به نیت امام هشتم کسب کردم/ جوان مومن و ولایی به علم اهمیت می دهد

خبرنگار بسیج:  آیا این موفقیت را پایان کار می دانید؟

جوان نخبه بیرجندی: کنکور پایان کار نیست و فرد پس از رد کردن این مرحله باید به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد و از طریق درس خواندن به ملت و رهبر خدمت کند.

خبرنگار بسیج:  در چه رشته ای تصمیم به ادامه تحصیل دارید و هدفتان برای آینده چیست؟

ضیایی نسب: در انتخاب رشته خودم دو رشته حقوق دانشگاه تهران و قضاوت را انتخاب کردم ولی احتمالا در قضاوت به تحصیل خودم ادامه می دهم.

هدف من برای آینده این است که بتوانم به کشورم و رهبرم خدمت کنم و برای جامعه خود مفید باشم.

خبرنگار بسیج: به کسانی که سال های آینده کنکور را پیش رو دارند چه توصیه ای می کنید؟

نفر برتر کنکور 96 : توصیه من به دوستانی که کنکور را پیش رو دارند این است که در گام اول برنامه ریزی کنند و از ساعت های کم به زیاد شروع کنند تا به مشکل نخورند و دل زده نشوند. باید به تمرکز اهمیت زیادی بدهند و به این درک برسند که وقت طلا است.

دوستانی که میخواهند و نمی توانند به دلیل این هست که عزم استواری ندارند، خسته شدند،  که این در بین تحصیل امری طبیعی است ولی نباید نا امید شد و باید به تلاش ادامه داد.

من هم بین کار بارها خسته شدم ولی فکر به هدف و انگیزه داشتن این مشکل را حل می کرد.

رتبه هشتم را به نیت امام هشتم کسب کردم/ جوان مومن و ولایی به علم اهمیت می دهد

خبرنگار بسیج:  مشوق شما در درس خواندن چه کسی بود؟

ضیایی نسب: موفقیت حاصل تلاش یک فرد نیست صد درصد کسانی به من کمک کردند. از دوستان مخصوصا آقای مرادی از خانواده مخصوصا داداشم که او هم رشته اش علوم انسانی بود و همین باعث شد که بتوانم از ایشان کمک بگیرم. همچنین دبیران ما که بسیار خوب بودند و به ما امید می دادند .

خبرنگار بسیج: مهم ترین مشکلاتی که با آن ها روبه رو بودید چه بود؟

دانش آموز نخبه بسیجی : من و دوستم برای اینکه تمرکز پیدا کنیم خیلی برنامه ریزی و تلاش کردیم، ما در آزمون ها نتایج خوبی نمی گرفتیم، در ماه های بهمن و اسفند به رکود خوردیم و مسائل مختلفی از قبیل نتیجه کنکور ذهنمان را درگیر کرده بود.

 سعی کردیم این مشکل را از بین ببریم ما زمان مطالعه را کاهش دادیم و به جایش بیشتر به تمرکز اهمیت دادیم. چون یک ساعت مطالعه کردن با تمرکز بهتر از ده ساعت مطالعه بدون تمرکزاست.

خبرنگار بسیج:  سابقه شما در بسیج چیست و تا کنون چه فعالیت هایی داشتید؟

ضیایی نسب: من از سال سوم راهنمایی بسیجی فعال شدم. در کلاس ها و آزمون های بسیج مثل پیشتازان شرکت می کردم و رتبه های خوبی آوردم.

بعضی دوستان متاسفانه در حلقه صالحین شرکت نمی کردند چون فکر می کردند وقتشان گرفته می شود در صورتی که اینطور نیست و اگر نیم ساعت در این جلسه شرکت کنیم شاید چیزی یاد بگیریم که به درد بخورد. چون ما فقط برای کنکور درس نمی خوانیم بلکه هدف اصلی، آن کاربردی است که علم در زندگی دارد.

رتبه هشتم را به نیت امام هشتم کسب کردم/ جوان مومن و ولایی به علم اهمیت می دهد

خبرنگار بسیج:  مهمترین شاخصه یک جوان مومن و لایتمدار چیست؟

دارنده رتبه 8 علوم انسانی کنکور 96: یک جوان مومن و ولایتمدار وقتی به دین اهمیت بدهد صد درصد به درس هم اهمیت می دهد.

 چون ما درس را میخوانیم که به فروتنی برسیم و آیه ای در قرآن هست که می فرماید: "فقط خردمندان متذکر می شوند". یک جوان ولایتمدار درس می خواند تا از این طریق به کشورش و رهبرش خدمت کند.

خبرنگار بسیج:  آیا کنکور ملاک خوبی  است؟

کنکور به طور کلی خوب است چون هر کس نتیجه تلاشش را می بیند ولی متاسفانه بد شانسی هایی هم دارد مثل مریض شدن قبل از کنکور که کنکور را تحت الشعاع قرار می دهد و شاید در حق فرد ظلم شود.  

خبرنگار بسیج: آیا در کلاس ها و آزمون های کنکوری یا از بسته ها و کتاب های کنکوری خاصی استفاده کردید؟

ضیایی نسب: خیلی از این بسته ها و برنامه های کنکوری به درد نمی خورد.

 یکی از دوستان بنده چهار میلیون خرج کرد ولی به نتیجه ای نرسید. بیشتر این برنامه های تلویزیونی خوب نیست.

من در کلاس کنکور خاصی شرکت نکردم، سی دی خاصی استفاده نکردم. فقط در کلاس های مدرسه و دو تا کلاس کنکور که باز هم در مدرسه بود شرکت می کردم.

 آزمون های زیادی مثل گاج شرکت می کردم چون آزمون، آمادگی انسان را افزایش می دهد ولی نمی توان نتیجه آن را به کنکور نسبت داد چون فضا و جامعه آماری کنکور با تمام آزمون ها متفاوت است.

خبرنگار بسیج: آیا شما از فضای مجازی استفاده می کنید؟

من در حد نیاز استفاده می کردم و  فضای مجازی در اختیار من بود ولی متاسفانه خیلی ها در اختیار فضای مجازی هستند. 

کلام پایانی:

من خیلی دوست دارم روزی خادم افتخاری امام رضا(ع) شوم.

انشاءالله مقام معظم رهبری عمری با برکت برای نظام جمهوری اسلامی داشته باشند. من آرزوی دیدار ایشان را دارم و امیدوارم روزی خدمت ایشان شرف یاب شوم.

در پایان هم تشکر می کنم از همه کسانی که به من کمک کردند تا به این موفقیت برسم از جمله خانواده، دوستان و دبیران و تشکر می کنم از آقایان لامعی، سجادی، قانونی و حجت الاسلام عبادی که بنده را تشویق کردند و روحیه مضاعف به من دادند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها