نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه هیچ مکتبی در جهان به اندازه اسلام به حقوق کودکان تاکید نکرده است، گفت: فلسفه حجاب برای جوانان ایران تبیین شود.
کد خبر: ۸۹۰۶۶۰۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار دبیر مرجع ملی کنوانسین حقوق کودک ایران اظهار داشت: در هیچ مکتب و نقطه‌ای از جهان حتی در کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند دیده نمی‌شود که به قدر اسلام به مسئله حقوق کودکان به معنای اعم توجه شده باشد.
وی با تاکید بر اینکه اهتمامی که اسلام به انسان از دوران کودکی تا هنگام مرگ قائل شده به گونه‌ای است که تمام نکات و ضرورت‌ها در آن وجود دارد، افزود: در این زمینه کتاب رساله حقوق امام سجاد (ع) بیش از ۴۰ دستور حقوقی بسیار زیبا نسبت به مسائل مخلتف دارد که یک مورد آن مربوط به حق کودکان بر والدین و انسان‌ها است.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد تاکید بر رعایت حق کودک در دین مبین اسلام را از قبل تشکیل نطفه دانست و عنوان کرد: در دین مبین اسلام برای کودکان حق سلامت، رشد، تربیت، نام نیکو، احترام، مهربانی و موارد مختلف دیگر وجود دارد.
ناصری یزدی افزود: هیچ مکتبی در دنیا نیست که این قدر به فکر حق انسان و کودکان باشد که کودک از جمیع جهات سالم به دنیا بیاید و در بهترین شرایط رشد و به تعالی دست پیدا کند، اسلام سعادت و عاقبت به خیری را یکی از مهمترین حقوق کودکان دانسته و تاکید کرده که بر والدین است که زمینه این سعادت به خیری را فراهم نماید.
امام جمعه یزد عنایات بسیار ویژه اسلام به حقوق کودکان و انسان‌ها را برای مسلمانان افتخار آمیز دانست و بیان کرد: توجه اسلام به حقوق کودکان به حدی است که حتی در ارتباط با انتخاب نام نیکو برای کودک تاکید بسیاری شده و عدم انتخاب اسم خوب و مناسب را ضایع کردن حقوق کودک دانسته است.
وی ایجاد زمینه رشد گناه در وجود کودکان و وارد شدن به معصیت‌ها را از جمله ضایع کردن حقوق کودکان دانست و ادامه داد: افرادی که زمینه این چنین مواردی را فراهم می‌کنند و جلوی رشد فکری و دینی کودکان را می‌گیرند مسئول ضایع کردن حق کودک است و در روایت داریم که در این زمینه کودکان روز قیامت جلوی والدین خود را می‌گیرند و از آن‌ها شکایت می‌کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد عدم توجه به تربیت دینی کودکان، یاد ندادن آداب معاشرت اسلامی و احترام به افراد به ویژه والدین را از جمله مواردی دانست که متاسفانه الان تضییع حقوق کودکان را در جامعه ایران به دنبال دراد، عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که الان با آن روبرو هستیم، عدم هویت بخشی به کودکان است چرا که اگر کودکان ما هویت اسلامی خود را داشته باشند تسلیم الگو‌های نادرس غربی نمی‌شوند.
امام جمعه یزد به تلاش دشمن برای ترویج ضد ارزش‌ها و ضد فرهنگ‌ها در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته که تربیت دینی را از جامعه ما دور کند و زمینه‌ای را فراهم نماید که کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی به سمت ضد دین و ضد ارزش بروند.
ناصری یزدی بر تبیین فلسفه حجاب برای جوانان تاکید کرد و گفت: لازم است که جوانان ما بفهمند که حجاب و عفاف چه تاثیری در تعالی و پیشرفت آن‌ها در عرصه‌های مختلف دارد، در صورتی که فلسفه این چنین ارزش‌هایی را به درستی برای جوانان ترویج کنیم، قطعا جوانان خودشان به رعایت حجاب و دیگر ارزش‌های دینی اهمیت زیادی می‌دهند.
ارسال نظرات