خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: اگر می‌خواهیم یک طرح اجرایی و خوب و مؤثری داشته باشیم با تعمیق اعتقادات و باورها و تبیین احکام عفاف و حجاب و حیا امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۸۹۰۶۶۰۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

لازمه اجرای مؤثر طرح عفاف و حجاب تعمیق اعتقادات و باورهاست/ مسئولین  به بازارها سری بزنند و ببینند چگونه حیا و عفت زنان ما در دست عده‌ای به حراج گذاشته شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، طاهره افشین‌زاد امروز در همایش تخصصی «بانوان شاغل در بازار» با محوریت فرصت‌ها، آسیب‌ها و اجرای طرح «حجاب و عفاف در بازار» که به مناسبت هفته بسیج اصناف در کانون بسیج همدان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: مهمترین چیزی که می‌تواند فرصت، آسیب و یک طرح اجرایی برای ساماندهی به مرحله حیا و عفاف و حجاب در صنوف و مکان‌های اشتغال منوط به زنان در عرصه جامعه باشد بعد بینشی و اعتقادی است که مغفول مانده و نسبت به آن غفلت داریم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان، گفت: بسیجی باید باور و اعتقادش را عمق دهد؛ اعتقادی که به مرحله عمل برسد و خروجی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه انسان عاقل دارای حیا و عفت است، تأکید کرد: انسان به معنای انسان کامل دارای عقل و اهل منطق و اهل اندیشه و تفکر است و فرق انسان با غیر انسان در همین مسأله است.

وی در خصوص تعمیق اعتقادات و باورها گفت: اگر می‌خواهیم یک طرح اجرایی و خوب و مؤثری داشته باشیم با تعمیق اعتقادات و باورها و تبیین احکام عفاف و حجاب و حیا امکان‌پذیر است که باید به آن توجه داشته باشیم.

افشین‌زاد در ادامه افزود: اگر از درون خانه‌های ما اعتقادات و باورها و خداشناسی درست شود و خداباوری شکل بگیرد در هر کجا انسان قرار بگیرد لغزش ندارد.

وی گفت: گاهی اوقات خدا یادمان می‌رود که پشت بوتیک‌های مغازه‌ها اطلاعیه می‌زنیم به یک خانم مجرد با روابط عمومی بالا نیازمندیم تا جذابیت داشته باشد و بتواند مشتری را جذب کند و مشتری از در مغازه دست خالی بیرون نرود و به همین علت مجبور می‌شویم تغییراتی در ظاهر بدهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان یادآور شد: خداوند در قرآن می‌فرمایند انسان می‌تواند در عرصه‌های اقتصادی وارد شود و دارای شغل باشد و به کسب و کار بپردازد اما کسب و کار حلال و زلال و طیب و برای به دست آوردن کسب حلال و زلال زیر بار ذلت و خواری نرود.

* حجاب یکی از مصادیق حیا و عفت

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن زن را در مرتبه های بالا قرار داده ولی حاضر است برای کسب مالی اندک خود را به ذلت و خواری و حقارت بکشاند و از ارزش‌ها و از اصول اعتقادیش دست بردارد.

افشین‌زاد در ادامه اضافه کرد: خدا را در هر شرایطی یادمان باشد و فراموش نکنیم و برای جذب مشتری بهتر و بیشتر اصول و ارزش‌ها و جایگاه خود را فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه حجاب یکی از مصادیق حیا و عفت است، گفت: یکی از مواردی که خداوند می‌فرماید دقت کنید و در عرصه هایی که در نزد نامحرم وارد می شوید رعایت کنید حیا، عفت و حجاب است .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به اینکه در سوره های احزاب و نور مستقیم به بحث حجاب اشاره شده است، گفت: در سوره احزاب آیات 32 و 33 غیرمستقیم اشاره می‌کند و آیه 59 مستقیم بحث چادر را مطرح می کند که چادر فقط منحصر به زنان پیامبر(ص) نیست بلکه این آیه همه زنان را وسعت می‌دهد و کامل‌ترین پوشش است.

وی  بیان کرد: همچنین در سوره نور آیات 30 در مورد مردان و آیه 31 در خصوص زنان است؛ جاهلیت دوران بعثت و صدر اسلام حجاب داشتند اما روسری را پشت گوششان می‌زدند این صریح قرآن است که پیش بینی می کند که آرایش، خودنمایی و ظاهر شدن در جامعه مانند جاهلیت اولی نباشد.

افشین‌زاد در ادامه افزود: اگر بتوانیم خدا را باور کنیم و به میان خود آوریم و هر کاری را که می خواهیم انجام دهیم از خدا صلاح و مصلحت کنیم این به منزله تقوا است و تقوا یک مرحله بالاتر از ایمان است.

وی با بیان اینکه باید تقوا را در میان خود اصلاح کنیم، ابراز داشت: اگر تقوا را اصلاح کردیم یکی از فروع دین غفلت شده ما که امر به معروف و نهی ازمنکر است احیا می‌شود.

* مسئولین امر باید یک مجتمع تجاری مخصوص بانوان قرار دهند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: اگر مغازه ای چیدمان پشت ویترین آن به ویژه وسائل و ابزار مخصوص زنان نامناسب بود این آسیب و فرهنگ غربی است که وارد کشور ما شده و باید دستگاه‌های اجرایی بر آنها نظارت کنند.

وی در ادامه افزود: مسئولین باید به بازارهای خیابان اکباتان، پاساژ قدس و بازارچه‌ها سری بزنند و ببینند که چگونه حیا و عفت زنان ما در دست عده‌ای به حراج گذاشته شده است.

افشین‌زاد خاطرنشان کرد: مسئولین امر باید یک مجتمع تجاری مخصوص بانوان قرار دهند که لوازم آنان را به راحتی به فروش برسانند که هم عرضه کالا در آنجا راحت باشد و هم حیا و عفت حفظ شود.

وی اضافه کرد: اگر ما در برابر این وضع حجاب عقب‌نشینی کنیم به جایی می‌رسیم که در آینده باید این چالش‌ها و آسیب‌ها را بررسی کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان عنوان کرد: اگر بخواهیم یک فرصت، یک آسیب و یک طرح اجرایی را مطرح کنیم در این عرصه عفاف و حجاب و ساماندهی پوشش در عرصه اجتماعی که یک قسمت آن اشتغال زنان است تمام دستگاه‌های اجرایی باید دقت نظر داشته باشند از جمله نیروی انتظامی، قوه قضائیه، دستگاه های نظارتی و بازرسی، نیروهای اجرایی، صدا و سیما، تهیه‌کنندگان محصولات فرهنگی و هنری و همچنین باید خانواده‌ها این مسأله را پیگیری کنند و همه باید دست به دست هم دهند تا وضع موجود را اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: در گذشته کسانی که در عرصه کسب و کار و تجارت وارد می‌شدند باید یک دوره مکاسب را از نگاه فقهی در حوزه علمیه طی می‌کردند سپس وارد مرحله کسب و کار می‌شدند اما اکنون اینگونه نیست و باید مسئولین چاره‌ای بیندیشند.

افشین‌زاد یادآور شد: در هر جایی و هر شغلی که هستید چند نکته را در نظر بگیرید اینکه خدا را همیشه در نظر داشته باشید، تکلیفی که نسبت به خدا داریم و قدر و منزلت و جایگاه خود را در نظر بگیریم و بین یکدیگر امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم چراکه روز قیامت باید جوابگوی اعمال خود باشیم.

وی با بیان اینکه تنها جایی که فردگرایی بوده روز قیامت است و فرد با اعمال خودش باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: خواستن توانستن است و اگر بخواهیم، می‌توانیم وارد مرحله عمل شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات