فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر گفت: جشنواره گردشگری بومی، محلی و عشایری به مدت سه روز در روستای سیدمرتضی این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۶۶۱۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، مصطفی امام‌‌بخش پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد برنامه‌ریزی نخستین جشنواره گردشگری بومی، محلی و عشایری این شهرستان اظهار داشت: این جشنواره در روزهای هشتم، 9 و 10 شهریورماه امسال در روستای عشایری سیدمرتضی از توابع این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: شهرستان رابر قطب تولید عسل، گردو و فرآورده‌های دامی استان است و ما باید به سمت شناساندن محصولات و جذب سرمایه‌گذار برویم و شاهد رونق بازار محصولات و اشتغال عشایر و روستاییان باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر خاطرنشان کرد: از برنامه‌های سازمان بسیج در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شناساندن محصولات، فرهنگ و هنر هر منطقه با برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی است.

امام‌بخش به اهداف مهم برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری عشایر و معرفی محصولات کشاورزی و طبیعی و ایجاد وحدت در بین طوایف عشایر، احیای آداب و رسوم فراموش شده عشایر، معرفی الگوهای برتر و موفق عشایر از اهداف مهم برگزاری این جشنواره هستند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه عرضه محصولات طبیعی و صنایع دستی، برپایی سیاه چادر، اجرای ورزش‌های بومی و محلی، شب شعر به مناسبت دهه امامت و ولایت، مسابقات کتابخوانی، حفظ و قرائت قرآن و... در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر ادامه داد: امیدواریم پوشش‌خبری این جشنواره توسط صدا و سیما، مطبوعات، رسانه‌ها و فضاهای مجازی به‌نحو احسن صورت گیرد.

ارسال نظرات