خبرهای داغ:
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در دیداری همراه با کارکنان بسیجی سازندگی سپاه استان با امام جمعه تبریز داشت، با اشاره به ماموریت سپاه بر اساس اصل 150 قانون اساسی، عمده قوای نیروی مردمی سپاه را بسیجیان دانست و گفت: محوریت دفاع ما از انقلاب روحیه انقلابی بسیجیان است.
کد خبر: ۸۹۰۶۶۵۱
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلام عسکر کریمیان افزود: مردم داری سپاه موجب تقویت جایگاه مردمی سپاه و کاهش مشکلات در بین مردم می شود همچنانکه درجرین زلزله ارسباران شاهد آن بودیم.

وی ادامه داد: در جریان زلزله ارسباران یکهزار و 700 خانه و 4000 واحد دام و طیور با روحیه جهادی و عمل انقلابی بسیجیان ساخته شد چراکه بسیجیان به سفارش رهبر فرزانه انقلاب با جرات برای کار وارد شدند و نیت خالص، تصمیم گیری قاطع و برنامه ریزی درست اولویت کارشان بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا نیز در ادامه غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کار و ایجاد فضای مناسب برای کار گروهی، کمک به عمران روستاها، کمک به رفع مشکلات، کمک به دولت، بهره گیری از متخصصین بسیجی و کاهش هزینه های دولت را از اهداف کلان بسیج سازندگی بر شمرد.

جعفر رزمی افزود: برگزاری اردوهای جهادی یک روزه، سه روزه، 7 روزه  و 10 روزه از ماموریت های این سازمان است که 25هزار نفر بسیجی در قالب آن ها سازماندهی شده اند و در حال حاضر 200 گروه جهادی در نقاط محروم استان در حال کار و تلاش و فعالیت هستند.

وی در ادامه سخنان خود به ماموریت این سازمان اشاره و بیان کرد: محرومیت زدایی، طرح کرامت 2 و عرصه های اقتصاد مقاومتی از ماموریت های این سازمان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های بسیجیان گفت: ما هنوز از درک تدبیر امام خمینی(ره) عاجزیم و شاید آیندگان در روزهای سخت و دشوار به این تشخیص امام پی ببرند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: بسیج به کمک ما نیازی ندارد و ما محتاج بسیج و فرهنگ بسیجی در جامعه هستیم  چراکه بسیج نشان داد که در روزهای سخت و دشوار انقلاب همیشه کارساز بوده است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی باید با جدیت بیشتری وارد شود  و الزامات این مبحث مهم نیز باید رعایت شود.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر فرمایشات رهبر فرزانه لتقلاب مبنی بر اولویت دار بودن اقتصاد مقاومتی و رعابت الزامات آن اظهارداشت: اقتصاد مردمی و تولید ملی به شرط بهبود بخشیدن تولیدات ملی از ضروریات و الزامات اقتصاد مقاومتی است.

وی یکی دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتی را ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخلی عنوان کرده و بر جلوگیری از اسراف و هدر رفت هزینه ها در تمامی زمینه ها به عنوان مولفه دیگری از الزامات اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

امام جمعه تبریز در پایان سخنان خود با اشاره به ورود بانک ها به عرصه اقتصاد مقاومتی و واگذاری تسهیلات بانکی با کارمزد کم را از دیگر الزامات این فرمان رهبری عنوان کرد.

 

ارسال نظرات