مراسم افتتاحیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم وزارت جهاد کشاورزی در اردکان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۶۷۰۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم وزارت جهاد کشاورزی به میزبانی شهرستان اردکان برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام دکتر محمدهادی هدایت در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) به بیان ویژگی‌ها و برکات این پیوند الهی پرداخت.
وی گفت: مهمترین عمل در اسلام ازدواج است و هیچ بنایی بالاتر از ازدواج نیست و خداوند بین انسان‌ها مودت را قرار داده است، ولی متأسفانه امروز برخی از مباحث دین را واژگون جلوه می‌دهند.
این استاد حوزه و دانشگاه با تجلیل از مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی (ره) گفت: سیره و رفتار این عالم بزرگوار مانند اهل بیت است و باید سعی کنید که سیره آن مرحوم را در اردکان حفظ کنید.
مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این مراسم ضمن بیان جایگاه و عظمت قرآن کریم گفت: این کتاب آسمانی نور درخشنده الهی، تجلی گاه خداوند و نسخه شفابخش است.
وی افزود:قرآن پرچم نجات بخش، کتاب عبرت، هدایت و نجات است و امیدواریم که برگزاری این مسابقات موجب می‌شود تا ما انس بیشتری با قرآن کریم داشته باشیم.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی گفت: هدف از برگزاری این مسابقات مهجوریت زدایی از قرآن در جامعه است که امیدواریم این حرکت‌های قرآنی مهجوریتی را که قرآن به خود گرفته است را بردارد و چهره خورشیدگونه قرآن در همه عرصه‌های زندگی ما نمایان شود.
وی با تأکید بر افزایش کیفیت و کمیت این مسابقات در سال‌های آینده گفت: ما باید در میدان عمل قرآنی بشویم چرا که عمل به این کتاب آسمانی موجب عزت و سعادت ما در دنیا و آخرت خواهد شد.
مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از همه دست اندرکاران برگزاری این مسابقاتو میزبانی شهرستان اردکان تشکر و قدردانی کرد.
تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط حمید شاکرنژاد قاری برجسته کشوری، اجرای تواشیح توسط گروه ثقلین، قرعه کشی مسابقه بزرگ زکات و وقف و اهداء هدیه به اسامی علی و فاطمه از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود.
لازم به ذکر است که مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم وزارت جهاد کشاورزی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان و خانواده سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به مدت دو روز و به میزبانی شهرستان اردکان برگزار می‌شود.
ارسال نظرات