برگزاری محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شاهرود در منزل شهید ابراهیمی+تصاویر

محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود در منزل شهید جواد ابراهیمی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۶۸۳۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در سالروز شهادت امام جواد(ع)، محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود در منزل شهید جواد ابراهیمی و با حضور رزمندگان و جانبازان و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت برگزار شد.

در این محفل بردار شهید ابراهیمی در سخنانی با اشاره به اخلاص و صفای باطن شهید گفت: شهید از همان دوران نوجوانی نماز شب خود را می خواند و علاقه عجیبی به نماز داشت و با شروع دفاع مقدس در جبهه ها حاضر بود و حتی سه روز بعد از شهادت برادر زاده خود شهید احمد ابراهیمی به جبهه ها شتافت که سنگر او خالی نباشد و در 40 شهید احمد، جواد نیز به خیل شهدا پیوست.

جمشید خدابخشی همرزم و دوست صمیمی شهید نیز در این محفل با تاکید بر رهبری شهید و اینکه شهید فرمانده، فرمانده بود اظهار کرد: شهدای ما همه الگو و تاثیر گذار هستند و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند شهدا اسطوره بودند همانطور که امروز شهید حججی نیز یک اسوره است و باید قدر این اسطوره ها را بدانیم و در راه آنها قدم برداریم.

وی با بیان اینکه در عملیات ها مختلفی چون بدر و فاو با شهید ابراهیمی بودیم گفت: شهید نماز شبش ترک نمی شد و ولایی بود و مطیع فرماندهی و در تک دشمن در اسفندماه سال 64 در فاو در شب ولادت امام علی(ع) آسمانی شد و به همراه شهید نوروزی و یوسفی با اصابت ترکش خمپاره به خیل شهدا رسیدند.

خدابخشی با بیان اینکه شهدا همه مسئولیت پذیر بودند افزود: شهید هوشنگ طاهری در این شب دیدبان بود و وقتی اوضاع سخت شد به او فرمان عقب نشینی دادم که او گفت من مسئول هستم و باید بمانم و ماند و شهید شد.

همرزم شهید ابراهیمی تصریح کرد: شهید فرمانده اخلاق بود و در تمام ابعاد فردی و اجتماعی ممتاز و ولایی بود و به دیگران درس می داد و صادق و راستگو و الگویی برای دیگران و خود بنده که فرمانده وی در گروهان بودم.

در این محفل عامریان به بیان شاخص های روایتگری و آسیب شناسی این موضوع پرداخت و بر مراقبت راویان در سخنان خود در باب شهدا و ولایت تاکید کرد.

لازم به ذکراست شهید جواد ابراهیمی متولد سال 1342 و شاغل در سپاه بود که با 14 ماه 27 روز حضور در جبهه و با مسئولیت فرمانده دسته ای در 5 فروردین سال 1365 در تک منطقه فاو در اثر اصابت ترکش به گردن و دست شربت شهادت را نوشید و در گلزار شهدا روستای حسین آباد بخش بسطام آرام گرفت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار