استاندار کردستان با بیان اینکه ریل‌گذاری راه‌آهن همدان به سنندج تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد گفت: اجرای ریل‌گذاری آذربایجان غربی که از بیجار عبور و به این خط می‌رسد در حال مطالعه و بررسی است.
کد خبر: ۸۹۰۶۸۴۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی با اشار به اینکه تاکنون ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده است گفت: استان کردستان از لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی رتبه آخر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه هزینه راه‌سازی استان به دلیل کوهستانی بودن بالاست، گفت: امسال باهدف رسیدن به شاخص میانگین کشوری ۲۰ درصد کل اعتبارات کردستان به حوزه راه‌سازی اختصاص یافته است.

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت خوب استان در حوزه گردشگری تصریح کرد: روستای گردشگری پالنگان سالانه محل رفت و آمد گردشگران زیادی است و خانه‌های روستایی به محل اسکان مهمانان و گردشگران تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهر اورامان نماد اصلی معماری خاص منطقه است گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از دو سال قبل قرار است شهر اورامان با سابقه تمدن ۵ هزار ساله بدون تغییر در معماری به‌عنوان منطقه فرهنگی ویژه در یونسکو به ثبت برسد.

زاهدی با بیان اینکه اگر معماری روستا‌ها تغییرکند جاذبه‌ای برای گردشگری باقی نمی‌ماند، افزود: تمام تلاشمان این است که نگذاریم معماری روستا‌های استان از بین برود و همه ابعاد فرهنگی در سند، مطالعه و گنجانده شده است.

این مسئول با بیان اینکه کشاورزی مکانیزه اشتغال زیادی ایجاد نمی‌کند خاطر نشان کرد: برای توسعه روستایی علاوه بر حوزه گردشگری، "توسعه کشاورزی و تولیدات" اهمیت ویژه‌ای دارد.

استاندار کردستان گفت: قرار بر این است مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش به ثبت برسد و در روستای پالنگان که تولیدکننده ماهی قزل‌آلای استان بوده به‌دلیل توسعه شیلات، مهاجرت معکوس در این منطقه وجود دارد.

وی گفت: واقعیت این است که استان کردستان عقب ماندگی مزمن و انباشته شده دارد و اقدامات انجام شده نظام جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون در استان زیاد بوده، اما پاسخگوی این عقب‌ماندگی نیست.

استاندار کردستان با بیان اینکه ۲ کریدور مهم در حوزه راه جاده‌ای داریم خاطر نشان کرد:کریدور شرق به غرب مسیر همدان تا ۲۱ کیلومتری سنندج که به گردنه صلوات‌آباد ختم می‌شود تکمیل شده و اجرای طرح در گردنه صلوات‌آباد تا سال ۹۷ به پایان می‌رسد.

ریل‌گذاری راه‌آهن "همدان به سنندج" تا پایان سال ۹۷ به اتمام می‌رسد

وی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری راه‌آهن همدان به سنندج تا پایان سال ۹۷ به اتمام می‌رسد، گفت: اجرای ریل‌گذاری آذربایجان غربی که از بیجار عبور و به این خط می‌رسد در حال مطالعه و بررسی است.

زاهدی افزود: زیرساخت‌های حمل و نقل در توسعه استان تاثیر زیادی دارد و در این بخش تمام توان به کار برده شده است.

وی اظهار کرد: در ۶۲ کیلومتر راه از مسیر جاده مریوان، ۳ هزار و ۷۰۰ متر تونل زده شده که برای هر یکهزار و ۸۰۰ متر حفر تونل ۳۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرودگاه سقز هنوز ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

استاندار کردستان تصریح کرد: فرودگاه سقز که قرار است جمعیتی بالغ بر ۱.۵ میلیون نفر از شمال استان و جنوب آذربایجان غرب از آن استفاده کنند ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و راهکار‌هایی برای تأمین منابع آن شکل گرفته است.

وی گفت: مرکز هم‌اندیشی و گفتمان‌های توسعه با حضور کارشناسان دولتی و غیردولتی در استان شکل گرفته است!

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: ۶۱۵ میلیون دلار توسط سرمایه‌گذار‌های خارجی در زمینه‌های فولاد، گردشگری، ساختمان و تولید سیگار در استان سرمایه‌گذاری شده است.

تولید سیگار نسبتاً سالم در کردستان!

این مسئول با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های استان کشت و تولید توتون است گفت: سیگار وارد شده به کشور قاچاق بوده و کردستان در حال تولید سیگار نسبتاً سالم است! که صادرات آن توسط سرمایه‌گذار خارجی صورت می‌گیرد.

زاهدی با تاکید بر اینکه "کردستان امن‌ترین استان کشور" است، گفت: متأسفانه در بحث امنیت به استان کردستان ظلم شده و آن را ناامن جلوه دادند.

وی اظهار کرد: کردستان به‌معنای کامل «استان فرهنگی» بوده و کل کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در طول سال حداقل یک جشنواره فرهنگی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات