سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: همکاری های اداره کل دامپزشکی استان و جهاددانشگاهی در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی گسترش می یابد.
کد خبر: ۸۹۰۶۸۸۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

به گزاش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،، مهران اوچی اردبیلی با بیان این مطلب در جلسه هم اندیشی با مدیرکل و معاون اداره کل دامپزشکی استان اردبیل که در سالن جهاددانشگاهی برگزار گردید، با اشاره به فعالیت های آموزشی این نهاد گفت: آماده ارائه خدمات آموزشی در قالب دوره های کوتاه مدت، مجازی و تک پودمان به کارکنان و جامعه هدف اداره کل دامپزشکی استان در رشته های مورد نیاز هستیم.

وی به فعالیت های مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل اشاره و تصریح کرد: فناوران شرکت های مستقر در این مرکز آمادگی دارند در راستای رفع نیازهای استحصال شده استان توسط اداره کل دامپزشکی، کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی خود را به آن سمت سوق دهند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خاطرنشان کرد: مکمل زیستی رفع اسهال گوساله های گوشتی با تکیه بر گیاهان دارویی از جمله محصولات فناورانه این مرکز است که با اخذ مجوز نهایی، در شش ماهه دوم سال به بازار عرضه می شود.

اوچی اردبیلی با اشاره به خدمات جهاددانشگاهی استان اردبیل در حوزه نشر کتاب اضافه کرد: مرکز انتشارات این نهاد آمادگی لازم را برای انتشار نتایج مطالعات علمی محققان اداره کل دامپزشکی به صورت کتاب را دارد و تاکنون در این مرکز ۵ کتاب در خصوص دام و طیور به چاپ رسانده است.

وی از آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام طرح های تحقیقاتی و علمی مشترک با اداره کل دامپزشکی استان خبر داد و افزود: این نهاد با استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود خود در استان و کشور می تواند پروژه های مشترک در زمینه مسائل دامپزشکی استان را اجرایی و خلاء ها را جبران کند و به روند فعالیت ها در استان بهبود بخشد.

در این جلسه مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه جهاددانشگاهی، مایه افتخار استان است افزود: جهاددانشگاهی مجموعه ای توانمند برای انجام نیازمندی های استان در عرصه های مختلف به خصوص در  حوزه علمی و پژوهشی است.

صادق صالحی تصریح کرد: دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و درمانی قابل تحسین است و مسئولان باید از این پتانسیل برای توسعه استان اردبیل بهره ببرند.

وی فعالیت این نهاد در حوزه سلامت باروری را امری مهم خواند و افزود: خوشبختانه با ورود جهاددانشگاهی به این حوزه و راه اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز که کاری سخت و هزینه بر بود، یکی از نیازهای اساسی استان برطرف شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از جهاددانشگاهی استان بخاطر راه اندازی مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی اردبیل تقدیر کرد و  اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی آماده همکاری و عقد تفاهم نامه با جهاددانشگاهی استان اردبیل می باشد تا فعالیت های مشترک خود را با این نهاد در ارائه خدمات بهداشتی، پژوهشی و سلامت گسترش دهد.

صالحی با بیان اینکه بر پایه فعالیت های دامپزشکی، سلامت در جامعه حاکم است اضافه کرد: کار این اداره کل به صورت ۲۴ ساعته است و مسؤولیت هرگونه مراقبت از دام از لحاظ سلامت، بهداشت و درمان می باشد.  

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی در زمینه صادرات و واردات گوشت، لبنیات و حتی عسل نیز دخیل است گفت: استان اردبیل به تولید عسل با کیفیت بالا و مرغوب معروف است به همین خاطر لازم است برای بهبود وضعیت بسته بندی، ساماندهی فضای کسب و کار و افزایش صادرات آن، کارهای پژوهشی و همت مضاعفی صورت گیرد تا کیفیت و ارزش محصول استان زیر سوال نرود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل  از راه اندازی بهترین و مجهزترین کشتارگاه مرغ استان در هفته دولت سالجاری خبر داد و افزود: هدف از تاسیس این کشتارگاه تولید بیشتر نیست بلکه تولید با کیفیت است.

صالحی به با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان از انجام طرحهای پژوهشی با جهاددانشگاهی استقبال می کند افزود: در حال حاضر آزمایشگاه دامپزشکی استان در فضای مناسب و تجهیزات مدرن در حال احداث می باشد که امیدورام تا پایان سال جاری این آزمایشگاه راه اندازی شود.

در پایان این جلسه، مدیر کل و معاون اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از بخش های مختلف مرکز رشد  فناودی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل بازدید و در جریان فعالیت های آن قرار گرفتند.

خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: صغرا جوادی

ارسال نظرات