خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: ازدواج از اصلی‌ترین مراحل زندگی بشر است و امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای جامعه امروز ما هستند.
کد خبر: ۸۹۰۶۹۵۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

حجت الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت فرارسیدن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و در خصوص اهمیت موضوع ازدواج در جامعه امروز اظهار کرد: در دین مبین اسلام برای تمامی مراحل زندگی انسان به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی شده است.
وی ازدواج را یکی از اصلی‌ترین مراحل زندگی عنوان کرد و افزود: اولیای الهی مرحله ازدواج زندگی خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده‌اند و امروز امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و فرزندانشان بهترین الگو برای ما هستند.
این مسئول سادگی را نقطه مهم زندگی امام علی دانست و تصریح کرد: سادگی در زندگی و ازدواج امام علی(ع) کاملا مشهود است و ایشان مراسم ازدواجشان را با جهیزیه و مهریه کم و به دور از تجملات به سرانجام رساندند.
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین تشریح کرد: اگر ما در جامعه امروز نمی‌توانیم به طور کامل و صددرصد همچون امام علی(ع) زندگی خود را آغاز کنیم، لازم است حداکثر تلاش خود را برای برگزاری خواستگاری‌ها و ازدواج‌هایی با هزینه پایین به کار گیریم و نشان دهیم که ما بنده تجملات نیستیم.
عباسی بیان کرد: آماده کردن تمامی مایحتاج زندگی مشترک پیش از ازدواج اشتباه محض است چرا که زن و شوهر باید خود برای ساختن زندگیشان تلاش کنند و به مرور مایحتاجشان را آماده کنند.
وی آمادگی کامل وسایل زندگی را عاملی برای ایجاد اختلاف در زندگی دانست و مطرح کرد: آمادگی تمامی وسایل از همان ابتدای زندگی هزینه‌هایی بسیار بالا را بر دوش خانواده‌ها می‌گذارد که گاها سبب از بین رفتن دلخوشی‌ها و ایجاد اختلاف در خانواده‌ها می‌شود.
این مسئول ادامه داد: در صورت بروز اختلاف در میان خانواده‌ها و زن‌و‌شوهر، زندگی از حالت تعادل خارج شده و نه زن و مرد و نه فرزندان نمی‌توانند زندگی مناسبی داشته باشند و زندگیشان تباه می‌شود.
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین با بیان لزوم الگوپذیری از امام علی(ع) تبیین کرد: ما باید در زمان خودمان حداکثر تلاشمان را برای نزدیک شدن به شیوه و سبک زندگی امام علی(ع) به کار گیریم و هزینه‌های ازدواج را تا حد امکان کاهش دهیم.
عباسی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هزینه‌های سرسام‌آور زندگی سبب روی‌گرداندن جوانان از ازدواج می‌شود و عدم ازدواج جوانان می‌تواند فساد را در جامعه به همراه داشته باشد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها