نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
سالک گفت: این ارتباط آثار بسیار وسیعی برای حفظ نظام و جامعه دارد به خصوص بسیج که یک حرکت میلیونی است پایگاه های آن باید در مساجد محکم باشد.
کد خبر: ۸۹۰۶۹۹۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

ارتباط مساجد و پایگاه های بسیج آثار فراوانی برای حفظ نظام و جامعه دارداحمد سالک کاشانی نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: یکی از مهمترین و اساسی ترین پایگاه های حاکمیتی از اسلام تا الان مساجد بوده اند، پیغمبر اکرم (ص) بعد از فتح مکه اولین اقدامشان ساخت مسجد و تشکیل حکومت بود.

وی افزود: بنابراین مساجد مهمترین پایگاه عبادت و بندگی خالصانه و حاکمیتی است، در انقلاب اسلامی ما دستگاه هایی که در این جهت فعال هستند به خصوص بسیج باید از مساجد بجوشند چرا که انقلاب ما از پایگاه های مساجد شروع شد و مبلغین و انقلابیون در مساجد حضور داشته در دامن قرآن و عترت نیروهای زیادی را تربیت کردند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: مساجد پایگاه های آموزشی و  محل تربیت کادرها و نیروها هستند، بسیج از دل مردم می جوشد و باید ارتباطش با مساجد تقویت شود. این ارتباط آثار بسیار وسیعی برای حفظ نظام و جامعه دارد به خصوص بسیج که یک حرکت میلیونی است پایگاه های آن باید در مساجد محکم باشد.

سالک بیان داشت: ارتباط بسیج با هیئت امناء مساجد و امام جماعت باید تعریف شده و منطقی بدون  دخالت در امور یکدیگر اما هماهنگ و همسو باشد تا مردم بتوانند به مسجد بیایند و این دو نباید اختلاف داشته باشند چرا که  هر گونه اختلاف به ضرر همه است.

 

ارسال نظرات