ذکایی گفت: دستگاه تولید نانو ذرات الکتریکی ذرات فلزی و اکسید فلزی را به صورت صنعتی تولید کردیم که این روش تولید به ثبت رسیده و نسبت به مشابه همان محصول غیر نانو که ارزش افزوده 300درصدی دارد بسیار پایینتر است.
کد خبر: ۸۹۰۷۰۷۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

مهدی ذکایی نخبه و مبتکر بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: از تعداد 23 اختراعی که ثبت کردیم 17 اختراع منجر به تجاری سازی محصول شده که در مقیاس صنعتی در حال تولید شدن است.

ذکایی با بیان این مطلب افزود: یکی از این اختراعات، اختراع دستگاه تولید نانو ذرات الکتریکی است. حوزه نانوتکنولوژی حوزه ای است که متاسفانه کارهای علمی بسیار زیادی در آن انجام گرفته اما بسیاری از آنها منجر به کار صنعتی شده و مردم نمی توانند محصول و دسترنج آن را در زندگی خود لمس کنند.

این نخبه بسیجی عنوان کرد: طبق ظرفیتی که کشور در تولید آلیاژ ها و اکسید فلزی دارد ما دستگاه تولید نانو ذرات الکتریکی ذرات فلزی و اکسید فلزی را در کشور به صورت صنعتی تولید کردیم که این روش تولید به ثبت رسیده و نسبت به مشابه همان محصول غیر نانو که در صنعت مصرف می شود و ارزش افزوده 300درصدی دارد بسیار پایین تر است.

 مخترع بسیجی تصریح کرد: متاسفانه کشور ما محصولات خود را خام فروشی می کند اما محصول نانو ذرات اکسید فلزی یک نوع محصول نهایی محسوب می شود و می تواند ارز آوری بسیار بالایی برای کشور داشته باشد که بحمدالله  از این اختراعاتی که داشتیم به کشور ترکیه امارات استرلیا آلمان و مکه محصول فرستادیم و  این نشان می دهد سطح کار در چه سطح بالایی بوده است. البته بسیاری از شرکت های زیرمجموعه در لیست تحریم ها قرار گرفتند تا ما نتوانیم محصولات ایرانی خود را به خارج از کشور صادر داشته باشیم.

ارسال نظرات