پیگیری بسیج/ 8سال تا رسیدن به چشم انداز 1404؛ دستاوردها و غفلت‌ها/15
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر اقتصاد ضعیفی داریم و نتوانستیم اهدافی که سندهای بالادستی بر آنها تأکید داشتند را عملیاتی کنیم، طوری که حتی 50 درصد راهی که باید طی می شده را هم طی نکرده ایم.
کد خبر: ۸۹۰۷۰۹۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، آبان ماه سال 1382 بود که رهبر معظم انقلاب طی اقدامی انقلابی سند چشم انداز 20 ساله ای را ابلاغ کردند تا کشور در این مدت به قله پیشرفت، توسعه و سازندگی در منطقه برسد. این برنامه علی‌رغم اینکه به صورت کلی بیان شده بود، اما راه روشنی برای دولت ها بود تا با بسیج امکانات، اختیارات و تدابیر خاص بتوانند کشور را هرچه بیشتر به اهداف این سند نزدیکتر کنند.

امروز اما دولت دوازدهم آخرین دولتی است که باید اقدامات پایانی رسیدن به اهداف چشم انداز 1404 را عملیاتی کرده و دولت بعد، دولت رونمایی کننده از سند مذکور است. با این حال این سؤال پیش می آید که با وجود وضع نابسامان اقتصادی در همه بخش های کشور که در چند سال اخیر به اوج خود رسیده است، چطور می توان انتظار تحقق یافتن اهداف این سند را داشت؟

کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به غفلت های صورت گرفته در حوزه های مختلف اقتصادی، اظهار داشت: به اعتقاد من آنطور که لازم و شایسته بوده طی این سالها در جهت تحقق اهداف سند چشم انداز 1404 و دیگر منویات رهبر معظم انقلاب حرکت نکرده ایم و با این وجود سخت است که بگوییم در افق پیش رو به رتبه نخست اقتصادی منطقه خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: برای خروج از مشکلاتی که گریبانگیر اقتصاد کشور است و حرکت به سمت رتبه نخست اقتصادی منطقه، قطعا باید تقویت بخش خصوصی و تعاونی ها در دستور کار قرار بگیرد، همچنین باید در زمینه ارتباطات و مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه بیشتر فعال باشیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جایگاه اقتصادی ایران در منطقه مشخص نیست، افزود: این جایگاه نوسانات زیادی دارد اما به جرأت می توان گفت که در حال حاضر اقتصاد ضعیفی داریم و نتوانستیم اهدافی که سندهای بالادستی بر آنها تأکید داشتند را عملیاتی کنیم، طوری که حتی 50 درصد راهی که باید طی می شده را هم طی نکرده ایم.

ارسال نظرات