گزارش بسیج از نبود مسجد در فاز 1 مسکن مهر شهرستان بردسکن و گلایه‌های مردم؛
فاز ۱ مسکن مهر شهرستان بردسکن در سال 91 تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است این در حالی است که ساکنان آن از نبود مدرسه و مسجد در این منطقه گلایه‌های زیادی را دارند.
کد خبر: ۸۹۰۷۰۹۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، فاز ۱ مسکن مهر شهرستان بردسکن در سال ۱۳۹۱ تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است. مسکن مهر بردسکن در منطقه ای واقع شده است که ساکنان آن از نبود مدرسه و مسجد در این منطقه گلایه‌های زیادی را داشته اند. در خصوص احداث مدرسه مدیر آموزش و پرورش بردسکن در گزارشی اعلام کرده است که زمین آن تهیه و توسط خیرین ساخته خواهد شد ولی در مورد احداث مسجد تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

تمامی اقدامات زیربنایی که برعهده اداراه مسکن و شهرسازی بوده در این منطقه اجرایی شده و فعالیت‌های روبنایی از جمله خدمات شهری مانند احداث فضای سبز احداث مسجد و… نیازمند توجه ادارات و سازمان های متولی است.

وجود مسجد در هر مکان و منطقه ای علاوه بر برگزاری مراسمات مذهبی محلی برای فعالیت‌های فرهنگی نیز می‌تواند باشد و با توجه به حضور جمعیتی حدود ۲۳۰ خانوار در مسکن مهر، از مسجد احداثی در این منطقه می‌توان به عنوان پایگاه اوقات فراغت جهت نوجوانان و جوانان استفاده نمود. لذا با توجه به عدم رسیدگی به وضع موجود به همت بسیج خواهران سپاه ناحیه بردسکن اولین نماز و اولین اذان در محل شهرک مسکونی مهر شهرستان بردسکن برگزار شد.

در این حرکت خود جوش نمازگزاران نماز مغرب و عشا را به جماعت در خیابان برگزار کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان بردسکن در گفتگو با خبرنگار ما برگزاری این نماز را مصداق بارز یک کار فرهنگی و خودجوش و مصداق یک کار فرهنگی پاکیزه و تمیز و آتش به اختیار دانست که بنا به فرموده مقام معظم رهبری هرجا دیدید مسئولین در اجرای کار فرهنگی سهل انگاری دارند خودتان آنجا آتش به اختیارید.

عبادی همچنین گفت: این حرکت بنا به در خواست خوهران بسیجی که در این مکان سکنی دارند انجام شد و مدتی بود که این خواهران بسیجی از نداشتن مسجد و نماز خانه در محل مسکن مهر شهرستان گله داشتند و صدایشان هم جایی شنیده نمی شد، لذا برآن شدیم تا با برگزاری اولین نماز جماعت در محل این شهرک با حضور بانوان بسیجی و همچنین خانواده‌هایشان و با دعوت از مسئولین جهت شرکت در نماز صدایمان را به گوش آنان برسانیم.

عبادی همچنین گفت: الحمد الله به برکت برگزاری این نماز در محل این شهرک قول‌های خوبی هم از جانب مسئولین گرفتیم اما مصریم که قول‌های داده شده را توسط مسئولین را به اجرا درآوریم.

گفتنی است؛ مسکن مهر شهرستان بردسکن فاقد نمازخانه و مسجد می‌باشد.

در این مراسم فرماندهی ناحیه، مسئول دفتر نمایندگی و رییس اداره اوقاف و برخی اعضای شورای شهر حضور داشتند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها