معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه 152 مددکار زن و مرد در این نهاد مشغول فعالیت هستند، گفت: ارائه خدمات حمایتی به مددجویان تحت حمایت در قالب مددکار محوری انجام می شود و هر مددکار در استان به طور میانگین به 447 پرونده مددجویی رسیدگی می کند.
کد خبر: ۸۹۰۷۱۱۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، خالد سیار افزود: نیازمندان به علل مختلفی از جمله فوت سرپرست، از کارافتادگی سرپرست، بیماری سرپرست، خانواده بد سرپرست، خانوار زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد، خانواده های مطلقه و متارکه، سرپرست سرباز تحت حمایت این نهاد قرار گرفته و از خدمات تک و چند خدمتی استفاده می کنند.

سیار با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار 31 هزار و 596 نفر از جامعه هدف تحت حمایت این نهاد را تشکیل می دهند، گفت: خدمات متنوعی برای جامعه تحت حمایت این نهاد در زمینه های مختلف از جمله کمک معیشت، فرهنگی و آموزش، بهداشت و درمان، تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی و اشتغال، حقوقی، مسکن و کمک به امر ازدواج انجام شده است.

وی گفت: 16هزار خانوار به علت از کارافتادگی سرپرست، 736 خانوار به دلیل معلولیت سرپرست، پنج هزار خانوار به دلیل بیماری سرپرست و  چهار هزار خانوار به دلیل طلاق تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.                                                                                                                                 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اعلام اینکه اکنون 61 هزار خانوار مددجوی معیشت بگیر تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: از این تعداد 9 هزار و 747 مددجو به صورت چند خدمتی هستند.                                                                                                                                    

سیار با بیان اینکه در چهار ماهه سال جاری بیش از 144 میلیارد ریال مستمری به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است، افزود: مستمری ماهانه به منظور رفع بخشی از نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود تا آنان بتوانند لوازم ضروری زندگی خود را تامین کنند.   

 

ارسال نظرات