رئیس عالی بنیاد مستضعفان کشور در آیین واگذاری 1200 فقره سند مالکیت در میانه از امکان آزادسازی 3000 سند دیگر در آینده خبر داد و با مهم دانستن نقش کارآفرینان در جامعه، گفت: کارآفرینان روستایی می توانند تسهیلات 8 درصدی دریافت کنند.
کد خبر: ۸۹۰۷۱۱۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

   محمد سعیدی کیا از ارائه تسهیلات ویژه 18 درصدی به کارآفرینان روستایی خبر داده گفت: 5 درصد از سود تسهیلات از سوی بنیاد علوی و پنج درصد دیگر از سوی استاندار پرداخت و کارآفرینان روستایی فقط هشت درصد مابقی را پرداخت خواهند کرد.

   وی ادامه داد: امروز دومین مرحله از واگذاری اسناد مالکیت با صدور ۱۲۰۰ فقره سند به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال در شهرستان میانه انجام شد که امیدواریم با اقدام بموقع مردم شهرستان بتوانیم ۳۰۰۰ سند دیگر را واگذار کنیم.

سعیدی کیا از انتخاب زمینی برای احداث گاوداری شش هزار راسی شیرده در میانه از سوی بنیاد مستضعفان خبر داده و افزود: سهمیه آب از سدّ اخذ شده و در پاییز امسال شاهد آغاز احداث دامداری در فاز اول با یک هزار راس خواهیم بود که در فاز دوم ۲ هزار راس و در فاز سوم مابقی به اجرا خواهد رسید.

   سعیدی کیا به ظرفیت امکان اشتغال در روستاهای شهرستان اشاره کرده و از ارائه تسهیلات کارآفرینی ۲۰۰ میلیارد ریالی در هر سال برای طرحهای روستایی در سطح آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تا سقف ۲۰ میلیارد ریال برای هر طرح روستایی قابل تامین است که تا به حال از استان آذربایجان شرقی ۵۵ طرح روستایی معرفی شده که  ۲۱ طرح مصوب بانک شده و از این تعداد برای ۱۱ طرح در جهت اخذ تسهیلات، قرارداد بسته شده است.

   وی با بیان اینکه میانه ظرفیت استفاده از این تسهیلات در روستاها را داراست، اظهار کرد: مردم می توانند طرح های پیشنهادی خود را به فرمانداری ارائه کرده و فرماندار به استانداری ارجاع داده و استاندار نیز به ما ارجاع دهند تا اگر طرح قابلیت اجرایی در منطقه را داشته باشد جهت اخذ تسهیلات مصوب شود.

   رئیس عالی بنیاد مستضعفان در ادامه اهدای سند مالکیت را پشتوانه اقتصادی و قضایی برای مردم خوانده گفت: در عرض ۴ سال گذشته شاهد واگذاری بیش از ۴۶ هزار سند با بیش از چهار هزار هکتار به ارزش هفت هزار میلیارد ریال هستیم که واگذاری اراضی کشاورزی نیز آغاز شده است.    

ارسال نظرات