استاد بسیجی دانشگاه تهران در گفتگو با «بسیج»:

قیمت مناسب یکی از اساسی ترین نکات صادرات است

مرادی گفت: یکی از دلایلی که باعث شده است اجناس چینی در همه دنیا فراگیر شود، قیمت پایین و به صرفه بودن آن بوده است.تولیدکنندگان در بازارهای اروپایی باید بتوانند از لحاظ کیفیت و قیمت بهترین باشند.
کد خبر: ۸۹۰۷۱۲۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵

دکتر حسن مرادی کارشناس حوزه تجارت های بین المللی و استاد بسیجی رشته حقوق دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره ایجاد فضای رقابت میان تولیدکنندگان جهت رشد در امر صادرات گفت: تولیدکنندگان برای آنکه در بازارهای اروپایی حضور داشته باشند باید بتوانند از لحاظ کیفیت و قیمت در تراز اول دنیا قرار گیرند.

وی با بیان اینکه قیمت یکی از عوامل رقابتی میان تجار و بازرگانان به حساب می آید اظهار داشت: اگر یک تولیدکننده ایرانی قصد صادرات کالای خود را داشته باشد، باید از تجار چینی، پاکستانی، هندی و یا ترکیه ای قیمتی مناسب و کیفیتی بهتری داشته باشند. یکی از دلایلی که باعث شده است اجناس چینی در همه دنیا فراگیر شود، قیمت پایین و به صرفه بودن آن است.

این کارشناس مسایل اقتصادی تصریح کرد: دولت وظیفه اصلی اش برداشتن موانع باعث می شود یک کالای صادراتی در گمرک به مشکل بربخورد است. متاسفانه در کشورهای جهان سوم همیشه این مشکل وجود داشته است که در امر صادرات رو به افول بودند و قوانین همراه مشکلات زیادی را درسته کرده است.

مرادی گفت: قوانین کشورهای جهان سوم به دلیل نبود زیرساخت های مناسب و بسترهایی که با آن بتوان اقتصاد را پیشرفت داد باعث شده تا صادرات تضعیف شود. در نقاط مقابل به دلیل نبود همین زیرساخت ها کشور به مشکل برای تامین نیاز مردم برمی خورد و مجبور به واردات می شود. هزینه این واردات هم اغلب از خام فروشی به دست می آید.

ارسال نظرات