بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اشتیاق پزشک ایرانی برای خدمت به مردم گفت: یک پزشک ایرانی متخصص قلب را دیدم که تازه از آلمان بازگشته بود و می‌گفت که از خدمت به مردم ایران، لذت می‌برد.
کد خبر: ۸۹۰۷۱۴۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، فخرالدین صدیق شریف ، ایفاگر نقش پزشک در سریال «شب هزار و یکم» با اشاره به موضوع این سریال تلویزیونی اظهار داشت: فیلمنامه این سریال با محوریت دفاع‌مقدس توسط «محمد‌هادی کریمی» نوشته شد و فیلمبردای آن سال ۸۷ آغاز گردید و از شبکه یک سیما پخش شد و بنده در این سریال، نقش دکتر رحمانی که یک جانباز شیمیایی و پزشک متخصص درمان مجروحان شیمیایی بود را ایفا کردم.

وی گفت: مضمون داستان این سریال، از جهاتی برایم خیلی جالب بود، چون به نقش پزشکان متخصص در عرصه دفاع مقدس اشاره می‌‌کرد که در آن شرایط سخت، از خودگذشتگی کردند و خودشان هم در کنار رزمنده‌‌ها، مبتلا به مجروحیت شیمیایی شدند‌.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ارتباط با نقش خود در سریال شب هزار و یکم، توضیحات بیشتری داد و افزود: دکتر رحمانی، فردی بود که در آمریکا تحصیل می‌‌کرد که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شروع شد. دیدن خوابی باعث بازگشتش به کشورمان و خطوط مقدم جبهه می‌‌شود. سرانجام در کنار فداکاری‌‌ها و از خودگذشتگی‌‌هایش، خودش هم مبتلا به ضایعه شیمیایی می‌‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های سریال «شب هزار و یکم»، نشان دادن نقش پزشکان متخصص در عرصه دفاع مقدس بود و در همین راستا به موضوع حملات شیمیایی دشمن نیز اشاره شده است و بنده اعتقاد دارم که در طول جنگ، هر فردی طبق عقاید و تفکراتش به میدان جنگ می‌‌رفت تا از مفاهیمی چون دین و ناموس و وطن و… د فاع کند و هر فردی با تفکرات خاص خودش می‌‌رفت و ممکن بود در میانشان، افرادی باشند که به درجه خلوص و‌ ایمان قلبی به یزدان نرسیده بودند و در جبهه به این درجه می‌‌رسیدند.

به گزارش تهران نیوز،صدیق شریف با بیان این‌که جامعه ما مثل یک خانواده بزرگ می‌‌ماند که یکی نویسنده، یکی پزشک و دیگری دکتر یا مهندس و … می‌‌شود، اظهار داشت: کار رسانه این است که همه انسان‌‌ها را ببیند و با توجه به آن، فیلم بسازد و این سریال، گام خوبی برای نشان دادن زحمات و فداکاری‌های جامعه پزشکی در طول جنگ تحمیلی بود.

این بازیگر سینما معتقد است که ما همیشه چوب انتقادمان به سمت پزشکانمان است و کمتر از آن‌ها به‌دلیل رشادت‌‌هایشان در طول جنگ، تمجید می‌‌کنیم.

وی در این خصوص گفت: به یاد دارم در بیمارستانی یک پزشک ایرانی متخصص قلب را دیدم که تازه از آلمان بازگشته بود. او می‌‌گفت فقط برای ارزشی که برای مردم قائل است، به ایران بازگشته و افتخار می‌‌کند که برای مردم کشورش خدمت می‌‌کند‌.

صدیق شریف تصریح کرد: در سریال «شب هزار و یکم»، نشان دادیم که پزشکانمان در دوران دفاع مقدس جایگاهی خاص و تأثیر‌گذار داشتند‌.

ارسال نظرات